fredag 6 augusti 2010

Hänt lite sen sist..

Ja, här händer det massor.
Elliot sitter nu helt själv, stadigt, rakt och fint.
Hans första tand har tittat fram, den vänstra nedersta tanden.
Väääldigt vass, hiih.
Han har fått ett bollhav av sin moster, vilket han ääälskar.
Han är ju som sagt helt galen i bollar, det absolut bästa han vet.

Min gudson Emilio blir snart ett år, så i Onsdags var jag och hjälpte Bea och Emilio att baka bullar. Det var ganska komplicerat att baka med två så små killar. Men det gick. Vi mammor brukar kunna det mesta. ;)

Igår var Jocke och Helen här och hjälpte oss att sätta upp partytältet.
Och det är ENORMT !! 60kvm, för att vara exakt.. Tror jag ?!
För som så många vet är det på Lördag dags för Solbackarocken här hemma hos oss.
Vi ska grilla och sedan kommer det ett band och ska spela. Skoj skoj !
Verkar som att det är väldigt många som ska komma, fler än vad jag och Niklas vet om iaf.
De flesta är iaf hjärligt välkomna ! :)
Niklas håller på att snickra ihop scenen nu, och jag väntar på att min älskade son ska slå upp sina stora blå ögon och äta lite mat som jag lagat. Potatis och broccoli puré, med en smörklick. ;) Haha.
Vi var förresten iväg på BVC i Tisdags och prinsen är nu:
69cm lång
och väger 8660 gram.

Var iväg i förrgår och köpte en ny större bilbarnstol till honom, gick på 3200 kr nånting.

Har varit på 30 års kalas hos min farbror. Fick titta lite på lilla Nelly som hade lite ont i rumpan, stackars liten.. Men söt, och väldigt lik sin mamma Johanna.

Nu kom posten med ett stort paket. Tror det är resesängen som mamma och pappa beställt, eller jag åt dem. Dom bad mig. :b Haha.

Senare idag blir det Systemet för lite alkohol. Måste in på Såfin och se om jag hittar nånting som jag kan ha på mig inför morgondagen.
Ikväll blir det sedan 1 års kalas. :)
Just ja, min mormor fyllde år igår. Så ska in och gratulera henne en snabbis också.
Firade henne lite redan i Onsdags..

Oj vad mycket det blev. Hoppas ni har det bra..
Känner mig inte riktigt hundra, men men.. Vem är det ?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar