måndag 16 augusti 2010

Ville bara skriva av mig lite..

Ja, jag kände helt plötsligt för att skriva lite. Är egentligen super trött och borde gå och lägga mig. Men min älskade sambo ville ta sig en dusch och sedan rosta lite mackor med marmelad. Och visst, det kan ju vara mysigt. Så håller mig uppe ett tag till..

Elliot har fått ännu en tand och tror den tredje är på väg.
Small ju bara till och så verkar alla komma på en gång..
Så vi har lite jobbiga nätter här i huset.
Elliot gnäller och har ont, bajsar ner sig minst en gång per natt, ibland två.
Men eftersom jag valt att vara hemma ännu ett halvår med honom så tänker jag inte klaga. Jag är hemma för att vara och ta hand om honom. Och jag njuter i fulla drag. Händer något nytt för varje dag. Han ler och skrattar, och hans ögon lyser så vackert. Jag älskar det där lilla busfröet. Men jag är trött och lite sliten just nu måste jag få säga.. Men sover kanske lite eftermiddag i morgon. Det är ju egentligen så man ska göra när man inte får sova hela nätterna, sova när barnen sover. Men det är inte alltid man har tid och lust med det.. Jaja.

Idag har jag och Elliot varit på stan med moster Josefin.
Hon är sjuk, stackarn. Så blev inte så många affärer.
Hängde undan en Adidas fleece åt lilleman.

Min familj har nyss varit här och myst framför tv:n då det var "De Okända", kanon program ! Hade dukat upp med två chips påsar, popcorn och saft. Hiih.
Judith, vår hund, har blivit dålig. Och vi kanske inte får behålla henna så länge till.. :(
Känns tungt i hjärtat, hon har varit en familjemedlem i 11 år. Gumman.
Mormors bror Knut, lilla Knutte, dog i helgen. Känns också lite tungt. Tråkigt sånt här.
Men mormor och hennes syster Ua var och hälsade på hemma hos familjen, så det var roligt att få se de pigga damerna. :)

Idag åkte min tremänning, Caroline, alltid kallat henne för min storsyster. Ett löfte hon gav när vi var yngre, eftersom jag alltid vellat haft en storebror eller syster.
Fick alldeles nyss reda på att hon fick en liten pojke, GRATTIS !! :)
Hade varit en jobbig förlossning, lilla gumman.. :/

Elliot sparkade sönder min telefon i helgen.. Så var och köpte en ny i Lördags.
En Sony Ericson Xperia. Kan inte säga att vi är vänner direkt.
Är väldigt ovan, och så var kanske touch inte riktigt min grej.
Jaja, börjar komma mer och mer överens iaf.

Crusing var det i helgen, och självklart var hela min lilla och stora familj där.
Elliot ÄLSKAR bilar. Hänger ut över vagnen och tittar förfullt.
För övrigt så jagar han dammsugaren. Trodde han skulle vara rädd för den, men han blir alldeles galen när han ser den. Ska jaga den och helst ta på den. Sötnosen !!
Och sen när pappa Niklas är ute och klipper gräset så blir han också alldeles galen.
Armar och ben går i ett och han flåsar liksom på nå vis. Haha ! Så roligt.

Ne, nu ska jag göra i ordning lite mackor. Har säkert missat att berätta nånting. Men det är ju så, man kommer inte ihåg allt. Och absolut inte guldfisk Jenny. ;)
God natt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar