söndag 10 april 2011

Andra ultraljudet 8/4-11

Ja, vi var ju ner i Fredags till Gävle för att göra ytterligare ett ultraljud. Barnmorskorna ville försäkra sig om att "den naturliga vägen" var/är fri. Jag undersöktes ett bra tag.. Så sa barnmorskan att det var ganska svårt att säga om moderkakan flyttat sig helt. För den sitter fortfarande fast i sidan på livmodern.. (?!) (Om jag fattar det hela rätt.) Men barnet (vår bebis) har tryckt ner sitt huvud så pass långt ner att det inte såg ut att vara någon fara, att den inte blockerade vägen ut längre.. Så inte vet jag.. Bra gjort du lille vilde därinne?! ;b Kanske börjar fixera sig nu då.. Vem vet.. ?! :) Känns iaf skönt att det inte blev bokat något kejsarsnitt. Men nu i efterhand när man funderar så blir man ju lite orolig över moderkakan ändå?! Vadå sitter fast?! Den ska väl också ut?! Måste den skäras bort eller vadå?! Kan det hända att den ändå på nå vis blockerar för bebisen?! Eller bromsar upp eller liknande.. :b Kanske jag som tar dem för bokstavligt. Men tänkte jag måste fråga min barnmorska på Onsdag när jag ska dit.. :b Så nu vet ni som är intresserade det också! :)

Datum folk gissat på att bebis ska komma är:



  • 27 April säger både kusin Mikaela och min faster Mia (utan att ha pratat med varandra)

  • 29 April säger Josefin och Monica.

  • 14 Maj säger jag.

  • Sen sa Annette hennes födelsedatum, men minns det inte exakt?! 15-16 maj?!

  • 29-31 sa Urban

  • 1 Juni säger min pappa.

Kan säga såhär. När jag väntade Elliot ringde min faster Mia till min mamma, detta kanske var någon gång i slutet på december eller alldeles i början på Januari. Konversationen lyder:


- "Men du, när var det Jenny skulle ha barn nu då?!"


- "3 Februari, svarar då min mamma."


- "Jahaa. Ja, jag satt här och mediterade och så kom jag att tänka på Jenny. Men jag fick fram 7 och så en liten flicka på 3100gram."


- "Jasså, svarar mamma. Stackarn får gå över någon dag då."


Ack nej! 7 Januari tittade han ut, vem kunde ana?! ;D Dom vägde honom inte direkt med 3076gram, så det var ju riktigt nära. Dock var ju flicka fel, för Elliot är en pojke, garanterat! Men min pappa som är MYCKET skeptiskt till slumpmässiga och övernaturliga saker skulle testa sin syster och så ringde han och frågade: "Hur lång tror du då att han är?!"


"Hm, låt mig fundera en stund, bad hon. 48?!" svarar hon sedan. Och JA! 48 cm var han. :) Får se om hon har rätt även denna gång. Spänningen är ooooolidlig! ;D


Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar