tisdag 18 januari 2011

- Igår och idag, bilder! Grav-vecka 22.

Hade tänkt lägga ut bilder från systemkameran, men hittar inte sladden. Så får bli nååågot sämre kvalité, från telefonen.

Som de flesta redan vet ÄLSKAR Elliot dammsugaren. Har han gjort sen han var liten och satt i gåstolen och tittade, och sedan jagade dammsugaren. Här hjälper han mamma att städa, hjärtat! Sedan när man berömmer honom och säger att han är såå duktig blir han blyg/sur och tittar ner i golvet (fjärde bilden).


Maja passade på att låna Elliot´s fotölj, den rackaren.




Tog även några bilder på magen imorse. Vecka 22 är jag i nu, känner mig stor som ett hus!
Tyckte vissa bilder såg magen liten ut, och vissa enorm. Vet inte vem som visar sanningen, därför lägger jah ut tre från olika vinklar.
Haha, kolla min navel! Den har redan börjat vända sig. ;D Haha! (tredje bilden)


Mamma och mormor kom idag också, och det är ju bara trevligt! :) Hihi.
Dom åkte till Rengsjö och hjälpte oss packa ur kyl och frys m.m.
Sedan lagade vi mat här, lax och stekt potatis. Mums! Älskar lax!
Sedan tog jag och E vagnen, mamma och mormor bilen och så åkte vi ner på Erikshjälpen.
Hittade ingenting, men guud va folk!
Sedan gick jag och E en liten sväng. Myspys! Tittade på en massa.
Bland annat två traktorer. Och Elliot bara pekar och stirrar på dem! Brummar ibland och "hojtar" eller gör nå visst läte som betyder att mamma också ska titta. ;)


Sedan gick vi hem och åt frukt. Försökte sedan få honom att sova, men ack nej. Han var så pigg såå. Så då lekte vi lite.
Innan vi än en gång plockade fram vagnen och promenerade hem till Elliot´s mormor och morfar, där det blev middag. Kyckling gryta och ris! Gott.
Mormor till Elliot ska promt ge honom kakor, fast han inte tycker om sötsaker. Han spottade till och med ut sin tårta på 1-års dagen. Haha, den ni. Mamman har lyckats. Blir nog inga problem att hålla honom borta från godis och sånt tills han är ca 5år.



Sedan laddade vi lite och sjöng Bollnäs låtar, haha.
Går bra för grabbarna nu. Roligt! :)
Sedan tog mamma vår hund Molly och promenerade med oss hem.
Elliot somnade direkt, var super trött! Jag har plockat ihop lite badrums saker, och nu sitter jag här. Bara skit på tv:n. Har sån fruktansvärd foglossning! Men man får skylla sig själv. Man ska nog inte gå "så mycket" när man inte är så jätte van att röra på sig. :b
Får se hur länge Elliot sover i morgon. I måndags sov han från sju till tio. Inte ett ljud på hela natten. Igår la han sig halv åtta och vaknade nio imorse. Härligt för mamman som vaknar sju. Då hinner jag plocka i en massa och duscha innan han vaknar!
Mamma säger att han skämmer bort en.. Och ja, det gör han! Har han gjort sen han kom ut. En väldigt lätt kille att ha att göra med. :)
Får se vad morgondagen bjuder på.
Storm trivs att bo i Bollnäs igen iaf!
God natt!

5 kommentarer:

  1. Önskade att man kunde vara hemma med barnen tills dom var åtminstonde 3-4 år iallafall. Jag ska söka dagmamma, en dagmamma som min syster gick hos för hon var jättebra. Jag kommer aldrig mer sätta mina barn på dagis. Man vill känna sig trygg där barnen är. Och det gör inte jag, är nervös för att lämna honom imorgon med. Men är iallafall bara 8 dagar kvar, men det känns länge.

    Var glad att du inte gick på bandyn, kallt och så var det en värdelös match :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Nä det tror jag inte att det är.. Beror väll på lite hur man känner som förälder med. Men jag har märkt på Hugo nu att han blir rastlös av att bara vara hemma med oss. Så det är skönt att han kan leka av sej på dagis.

    Vi var och kikade på ett hus i Arbrå men vi har nog lagt det på hyllan.. Letar vidare :)

    SvaraRadera
  3. vilken härlig mage ;D har ni nå namn redan eller ? :)

    SvaraRadera
  4. yees, 118 :) jag däremot är aldrig ute, anton som sköter vagnpromenaderna om veckorna då jag jobbar enda till kvällarna då hon ska sova ;p men ngn helg lär vi säkert mötas, finns fina vägar att gå :)

    SvaraRadera