fredag 28 januari 2011

Nu skriver jag lite, för en gångs skull..

Tänkte skriva några rader..

Vi har kommit in oss bra nu i lägenheten.
Några kartonger och så har vi väl kvar att gå i genom, men måste få vila och bara vara ett tag nu. Jag har knappt kunnat gå denna vecka, pga foglossning. Och det är ett tecken på att vi kanske kört på för mycket nu, med att bära lådor, packa upp, rensa, slänga m.m.
Så Niklas blev tvungen att åka hem från Stholm. Jag kunde knappt bära Elliot då benet nästan "hoppar" ur höften m.m. Usch och fy! Hade även en massa sammandragningar en kväll, och det var lite obehagligt. Tycker det är lite tidigt för såna "kraftiga" sammandragningar.
Men nu har jag iaf fått vila en del, och börjar känna mig bättre.
Tog till och med en liten promenad idag med Elliot. Till hans mormor, men var bara en sjuk moster hemma. Men vi hämtade lite kläder som mormor köpt åt Elliot, en vinterjacka, tre par karlsonger, en långärmad "t-shirt" och en t-shirt.
Spritsen, eftersom det skall göras tårtot och cupcakes den här helgen. :)
Och guldfärg, ska fixa en grej till Elliot när jag får tid..
Men efter en stund kom mormor med hundarna Molly och Nemo.
Så hon lämnade Nemo hemma, som är familjens stora nallebjörn, eller pappas jakthund. Men så gooo han är alltså! Sedan gick mormor med oss hem till Renskullen. :)

Den här veckan var vi också till barnmorskan, Elliot och Niklas följde också med.
Fick väga mig, och knubbisen väger redan 65kg. Haha. :b
Hjärtljuden låg på 145, precis som storebror Elliot nästan jämt också låg på. :)

I morgon ska vi till Buspalatset för sörsta gången. :) Ska bli riktigt skoj!!
Caroline, David, Linus, Anna, Jesper, Wilda, Berit, Tindra, Linda, Tilda, Ann och Lizen. Så vi blir ett gäng. ;) Vi hade tänkt fira våra små 1-åringar där! :)
Sen på Söndag kommer våra och Elliots vänner hit på lite tårta, ett sent 1-års kalas för Elliot. :)

Så en riktigt rolig helg har vi framför oss. :)
God kväll!

4 kommentarer:

  1. meehn jenny, inte glo på min pöjk sådr ;) hahahha. njadu, namn är jag väldigt dålig på ! men lina är snyggt och rebeka :) jag är ju mkt för namn i min egen generation, då inte så många döper sina barn till de namnen just nu så gillar man inte det ska man inte lyssna på mej ;D;D

    sen frågade du om vi hyrde här och det gör vi, jag känner bara att jag saknar landet lite men ändå vill jag inte flytta flera km från centrum utan gärna på en runda, där det är nära till skog osv eller en mindre gård inte allt för långt ut. men jag stortrivs här, bra grannar och inte det minsta lyhört :) min kusin och moster bor på ert område, ros-marie och carina :)

    SvaraRadera
  2. Kanske, tror hon brukar sammarbeta med någon annan :) Hon är iallafall jättetrevligt, så vi får se vart det blir för Liam och bebisen :)
    Ja, har hört att det ska vara jättebra där :) När är det tänkt att elliot ska börja på dagis ? :)

    SvaraRadera
  3. Jag jobbar på Fortum nu :) Huvtröjan är köpt på Lindex i höstas :)

    SvaraRadera
  4. Visa lite bilder hur det ser ut i erat hus:)

    SvaraRadera