onsdag 12 januari 2011

- Pulkapromenad i Kilafors.

Inatt var det stökigt med lill sonen, vi var vaken en del mellan två och fyra inatt.
Jag som la mig nio igår, trodde jag skulle DÖ av trötthet.
Men man klarar mycket mer än vad man tror. Jag lever då än så..

Min mamma sa några klocka ord: Han ger oss inte svårare uppgifter än vad vi klarar av.
Med Han menar hon nog Gud. Och det kan ju faktiskt vara sant.

Försökte sova lite förmiddag, jag slumrade fem minuter, sen väckte lilleman mig. Då hade han gjort en mumsigt lass. Han somnade efter vi bytt stjärten, men jag passade på att duscha och kleta på mig lite mascara.
Vid lunchen bestämde vi oss för att packa in oss i bilen och ta en paus ifrån allt flyttande och alla kartonger. Tog bilen till Kilafors, till våra saknade vänner Caroline och Linus! :)
Ska bli så härligt sen när vi allihopa flyttar till Bollnäs, yeeey! :)Linus är glad som alltid han. Elliot är också glad, men visar det inte på samma vis riktigt. ;b
Sötaste killarna i världen!
Linus tjoade och "sjöng" hela vägen. ;) Charmtrollet, hiih.
Elliot var mer fascinerad av alla traktorer och lastbilar som fanns i Kilafors. Han pekade på dem och männen i fordonen vinkade förfullt. Haha.
Men sen är det så roligt att luta sig ut från pulkan och dra med handen i snön.
Linus tittade och tog sedan efter Elliot han också. ;)
Var skönt att ta en paus med allt jobb här hemma. Elliot tyckte det var super kul att få åka pulka och träffa sin bästa vän Linus. :) Och jag tyckte det var hemskt skönt att få komma ut och prata av sig med en förstående person. :) Var också roligt att se lite av Kilafors, många mysiga affärer där. Det trodde man ju inte!
Tack för idag Caroline och Linus. :)


Elliot fick världens utbrott när jag skulle sätta honom i bilen sen. Jobbigt för mammans rygg. :(
Men slocknade sedan nästan så fort vi startade bilen..
Men sen har resten av kvällen varit hemsk. Han har gnällt och fått små utbrott.
Och jag blir helt knäckt. Det är inte alls likt honom! Jag blir super ledsen. Känner inte igen mitt eget barn.. :(
Så han åkte i säng tio över sex. Gick verkligen inte att ha honom vaken.
Efter det satte jag mig och stor grät. Usch vad ärlig jag är nu. Men tårarna bara sprutade.
Efter det kändes det lite bättre.. Men samtidigt så skämdes jag och kände mig patetisk.
Min son och jag har haft nån jobbig natt och nån enstaka jobbig dag, och jag blir helt knäckt. Det här är vardag för vissa människor. Usch, jag skäms!
Som "straff" fick jag packa ihop ännu en låda. Fast det skär och hugger i ryggen.
Sedan tog jag en STOR skål med vanilj och ischoklad glass, krossade Daim över.
Och gott var det!!
Nu har jag samlat mig något. Och tänker vänta på att min serie börjar, Svärdet och Spiran.
Om jag nu orkar vara vaken så länge.. :b
I morgon ska vi till lägenheten och städa, kliniskt!!
Min mamma och min mormor ska hjälpa mig. Älsklingarna mina! ;)
Sen kommer Niklas hem. ÄNTLIGEN! Längtar så enormt mycket efter honom.

Bandyn går otroligt bra! ;D Än så länge. Hoppas Bollnäs håller i det här nu.
God kväll.

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni hade jättemysigt i Kilafors :) Vi vill också åka pulka ju :P

    Du behöver inte skämmas för att du mår dåligt över en dag med en vrång liten kille. Fast det är vardag för andra så är det inte det för dig. Och allt är relativt, du kan ju bara jämföra med dig själv. Brukar han vara snäll så blir det ju hundra gånger jobbigare när dom väl är bråkiga än om man har sånt varje dag, då blir man van på ett sätt. Förstår du hur jag tänker?

    Hoppas iaf att Elliot vaknade upp på rätt sida idag och var sitt vanliga, glada jag :)
    Kramar

    SvaraRadera