torsdag 26 maj 2011

BVC idag, men vad är det för en dag egentligen?!

Ja, lite så känner man.. Man har ingen koll på dagarna eller nånting. :b
Så ovant att Niklas är hemma också, så varje dag känns nästan som en lördag.. Jag klagar inte! :)
Humöret går verkligen upp och ned nu.. Ena stunden är man så lycklig och glad så man bara bubblar av skratt, nästa stund irriterad för allt och på alla, för att sedan gå över till att gråta och fundera över en massa.. Minst sagt jobbigt! Men det hör ju till lite.. Det sägs ju att man blir så här när mjölken rinner till och alla hormoner efter förlossningen osv.
Lite tröttsamt.. Allra helst för männsikor runt omkring mig.. Tänker mest på stackars Niklas..!

Idag fick lill skruttan ha de underbart fina kläderna som hon fick av sin gammelmormor.
Såå fina, och hon passade såå bra i de! :)

Efter lunch tog vi en promenad till ICA träffen. Jag skickade tillbaka en jumpsuit till Ellos. Jag har verkligen inte den kroppen som jag vill ha längre.. Men men. Det är inte ens två veckor sedan förlossningen, så man ska nog inte vara så gnällig.
Sen spelar det ingen roll egentligen om jag kommer få vara mullig resten av livet.. För de här två graviditeterna har gett mig det allra bästa och värdefullaste jag har, mina två små barn!

Jag passade på att bjuda på glass, fast Niklas ville ha en dricka istället.
Elliot fick sin första egna glass, eller det var ju mjukglassen som morfar köpte åt honom. Men första glassen som han fick hålla i helt själv och så då.. :)



Det är lite "hat-kärlek" till glass och sötsaker.. Vill prova, och får man hålla själv och så, så måste man ju testa lite och vissa att man kan äta och så.
Kladdigt vart det! ;)


När vi kom hem rörde jag och Elliot ihop en äppelpaj. Sedan klädde vi oss och åkte med Elliot till sin mormor. Vi andra åkte vidare på BVC för vägning på lill skrållan.
Hon väger nu 3890, sist hade hon gått ner till 3600, så en ökning var ju kanon! :)

Fick sedan middag hos min familj. :)

Efter det åkte vi hem och plockade lite, inväntade främmande. Niklas mamma och pappa, hans kusin Eva, hans faster Ulla med hennes man Ragnar.
Fick mor och dotter bukett, såå vackra!! Och så fick Elvira en jeansklänning med leggins och Elliot fick en fotboll med koner till. :)

Nu är vi super duper trötta!
Elvira har för första gången varit lite pipig nu framåt kvällen. Verkar vara rejäla magknip. Hon bajsade nyss, så får hoppas hon slipper ha nå mer ont och på sömn inatt.

I morgon ska Niklas på anställningsintervju. :D Yihoo! Hoppas, hoppas!
Jag och barnen går kanske till mormor.. Lite sugen på stan också. ;b Får se!
Syster kommer hem från Grekland i morgon också! Längtar efter henne!








Nu ska jag trycka i Elvira lite extra mat, så blir det förmodligen en massa sömn sen. Skööönt! Marknad i helgen också, mysigt! :)

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar