tisdag 3 maj 2011

Elliot på BVC kontroll, en less mamma!

Behöver jag ens skriva att Elliot ganska nyligen upptäckt sin näsa, eller att det är två små hål som det går att peka in saker i.. Haha. Han gör det nästan heeela tiden. Och han har sån liten näsa, och ganska runda fringrar.. Det har hänt att han blöt näsblod faktiskt..


Idag var vi till barnsköterskan med Elliot. Var dags för läkarundersökning och vaccinering mot MPR. Jag har tvekat i massor över att trycka i honom mer "gift" eller "kemikalier" kanske jag borde skriva.. Vet att många kommer anse mig typ dum i huvet nu, men jag tycker inte att man ska behöva vaccinera mot allt. Jaja, orkar inte diskutera det nu.
Hans pappa, som också måste få vara med och bestämma, tyckte att han skulle få den. Så han fick den... Redan när vi gick in genom dörren till våran sköterska började Elliot gallskrika, han skrek nästan hela läkarbesöket.
Man kan ju lugnt säga att alla sjukhusbesök den senaste tiden "förstört" honom.. Jätte tråkigt! Niklas fick hålla fast honom medans dom gav sprutan, och jag var såå nära på att börja gråta! Ögonen var alldeles tårfyllda på mig, och värre kändes det när Elliot skrek som en tok.. :(
Usch, men nu är det iaf gjort. Vi fick varken väga eller mäta honom riktigt, då han skrek och kämpade för sitt liv. Han ville ut därifrån! Men ca 12 800 gram och 83 lång. Men är inga säkra mått då han inte var stilla för fem öre.. :/


Niklas har varit och jobbat med pappa nu eftermiddag/kväll. Jag har kämpat på med en trött och vrång Elliot. Helt slut nu! Eller har jag väl varit hela dagen. Dekade i soffan på förmiddagen, alltså det gick absolut inte att hålla sig vaken. Jag somnade och sov i två timmar.
Tack gud att Niklas är hemma alltså, annars vet jag inte vad jag hade gjort.
Han är arbetslös nu igen för den delen.. Super tråkigt.. Och super tufft. Då vi endast har hans inkomst och snart kommer nummer två.. Håll tummarna för oss!


Här sitter mammas storkille och äter heeelt själv. Super duktig! Och super kladdigt! Men han har inte fått tränat så mycket.. Så han gjorde det riktigt bra! :)




Super trött nu. Ska lägga mig i soffan.. Har lite foglossning känner jag.. Konstigt, inte rört mig mycket idag?! Hm. Snälla bebis, säg att det är du som vill komma ut. Nu, nu, NUUU!

Jag är så fruktansvärt less på att vara såhär tung och trött.. Jaja!


Är less på mycket annat också.. Eller besviken kanske stämmer in mer..

Men kan inte skriva här eftersom dom/den/det kan läsa.


Godnatt med Er!



2 kommentarer:

  1. skratta åt mej du bara, gör det ;) hahaha :D

    okey, ja det kostar ju en del att ha de små liven på dagis också. och tråkigt att niklas inte har ngt jobb, anton har bara ett tillfälligt han med men det är ju ngt iaf.
    går fint för mickis på dagis, hon leker mkt med bilarna vilket gör mamman suuuuperglad ;P hahaha hur är det med dej och magen då? tycker allt vi borde ses, har aldrig träffat dej jag inte :D

    SvaraRadera
  2. Är här på framnäs vi hittat lägenhet, men med uteplats. Vill så gärna ha uteplats, men när vi skulle flytta fanns det ingen sådan, letade och letade till slut fick vi ta denna lägenhet för vi behövde verkligen större än en tvåa. Men med min otur får vi väl aldrig någon uteplats, helst av allt skulle jag vilja ha hus :)

    SvaraRadera