måndag 30 maj 2011

Första dagen själv med barnen. :)

Ja, Niklas började ju jobba idag. Så jag skulle för första gången vara själv med barnen. Och gissa om jag varit lite små nervös inför det?!
Men det har gått kanon bra! Vilka otroliga guldklimpar till barn jag har alltså. :)
Stundvis har det självklart varit lite tuffare. Som när jag måste amma Elvira och inte kan gå till Elliot direkt när han vill det och så.
Elliot var mest envis och vrång på förmiddagen. Men märktes att han var trött.
För efter lite lunch och en sovstund där mitt på dagen vaknade han och var himmelsk. :)
Så vi klädde oss och gick till Caroline och Linus. Tog en promenad ner till Scandic för att köpa blommor, och sedan en liten sväng på stan. Var kanon trevligt!
Skönt att få komma ut och skönt att få prata av sig.
Tack Caroline!! :) Jag behövde det.









Så här åker våran lilla kille vagn. ;) Haha. Skönaste stilen.



Elliots rackartyg på 1 dag:



  • Rev ur allt ur alla badrumsskåpen. Inklusive tvättkorgen.

  • Slog på vitrinskåpet i glas med en utav mammas prydnadssaker.

  • Slog med tv-dosorna på tv-skärmen så det blinkade till.

  • Lekte med toalettborsten (aah, mamman fick panik).

  • Kissade på golvet, sussade sedan runt kisset med flugsmällarna (höll i två), slog på rutan i sitt rum och sög på flugsmällarna. Han "drack" alltså sitt eget kiss, det var kiss hans golv, element, fönsterbrädda, porslinsgubbarna som står på fönsterbräddan och på fönsterrutan. Usch, usch och mera usch!

  • Tog mammas prydnads sten/grus och kastade ut i soffan.

Han kan ha hittat på nå mer tok, bara det att jag inte kommer på mera..


Haha. Rätt så trött nu, så ska väl till och sova. Får se om lilleman åker på frisering i morgon. Han är såå långhårig nu, igen. ;)


Godnatt!!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar