onsdag 15 juni 2011

En härlig hemmadag!

Vilken härlig dag vi har haft, jag och mina två små trollungar! :)
Vet inte när vi var hemma och bara myste på sist.. Alltid nånting..

När Elliot vaknade myste vi ner oss i soffan med banan.
Sedan busade vi på och dansade såklart. ;)
Efter det bestämde jag mig för att slänga ihop en morotskaka.
Elliot stod snällt på en stol och hjälpte mig.
Stod med elvispen och brummade.. Hiih!

Sedan slängde jag ihop lite mat.
Elliot hade tröttnat och ville sitta i sin säng.
Så jag lyfte i han där och byggde en koja åt honom, så där satt han snällt. :)

En rolig kille:
När Elvira vaknat så hade hon bajsat, gick för att byta på henne.
Då kommer Elliot in på toaletten med en tom vattenflaska: "Nam naam", sa han.
Och då förstod jag att vattnet var slut och att han ville ha mer, alltså hade han tömt ut vattnet någonstans. Och det är inte så bra, vi har nämligen träparkett (eller vad det nu heter) i hela lägenheten. Gick för att titta var, och det var på vår nya ryamatta. Så det var ju lugnt, slängde på en handduk där och tänkte ta det när jag var klar med Elvira.
Då hörde jag Elliot skrika utefrån vardagsrummet. Rusar dit, igen. Och han har slagit i huvudet i soffbordet. Men direkt när jag kom på plats slutade han gnälla. Jag blåste lite som tröst iaf. Och då ser jag, han står framåt lutad och torkar med handduken där han spillt.
Alltså vilken killa man har! Han kämpar på han. :) Super duktig!
Sedan blir det tyst, oro väckande tyst..
Jag hör en duns och sedan "bruum, bruum, bruuuuum".
Jag går återigen ut till vardagsrummet där står Elliot PÅ min bärbara data och typ "surfar" och brummar som en tok. Buse!! ;)

Sedan när jag var klar med Elvira gick vi och satte oss i soffan.
Då kom en mindre härlig dos doft över oss.. och jag frågade Elliot om han hade bajsat.
Han skakar oskyldigt på huvudet.. Och sedan pekar han på Elvira.
HAHA! Gissa om jag höll på att skratta ihjäl mig. Vilken brorsa! ;)


Efter middagen packade vi in oss i bilen och sedan åkte vi och hämtade upp min mamma.
Mamma och jag hoppade av nere på stan och gick på Lindex medans Niklas åkte runt med barnen.
Shoppade en del: 3 Bamse bodisar, ett par Bamse byxor, och en kofta där det stod "cute" på ryggen till Elvira. Och till Elliot ett par Fix byxor, vanliga mjukisbyxor och så en långärmad t-shirt. Hittade även en kofta till mig själv, men det hoppar man ju såklart över så barnen ska få mera. :p Haha.

Nu har Elvira fått badat, och jag tog en snabbdusch.
Nu blir det glass!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar