fredag 17 juni 2011

Lite snabbt om idag, BVC och bebis snart kanske?! :)

Idag ärdet Fredag!
Underbara Fredagar, äntligen helg. Med en massa vila och mys!
Eller blir nog mest massa fixa och dona.
Ska rensa ur barnens garderober, hämta in en massa från förrådet osv.

Varit på BVC idag med lill virran. Hon väger nu 5026 (trot jag?!) gram och är 57cm lång.
I morgon blir hon 5 veckor... Alltså jag vet inte vad jag ska säga?! Fy faan vad tiden går!
Snälla någon sakta ner. Jag hinner ju inte med! :(
Jag njuter varje dag, varje minut och sekund av mina underbara små trollungar.
Nog för att dom inte varit så roliga innan lunchen.. Då var det kämpigt. Båda super mammiga!
Lite svårt att räcka till, men men. Med lite mat i magen blev både jag och Elliot gladare. Och Elvira blir nöjd bara hon får vara med där vi är och höra våra röster.

Elliot hjälpte mig att hänga en tvätt. Handtvättade även en massa.
Ska snart köra en till maskin.
Niklas blev tvungen komma hem och sitta här i en halvtimme medans Elliot sov och vi stack iväg till Familjecentrumet.

Helen har nu gått över 8 dagar, men idag var hon ner på ul i Gävle. Och hon ska bli igång satt senare idag. Shiiiit! Blir nervös för hennes skull. Men lycka till gumman, ska tänka på Dig!! Elvira ser framemot att får träffa sin lilla kompis. :) Hiih.

Nu ska jag hinka i mig vatten. Jävla huvudvärk jag dras med alltså.
Är nog en blandning mellan alla knutar man har i rygg och axlar, och att man inte sovit en hel natt på ett tag. För var man upp och kissade massor, nu är man upp bara en gång på natten iaf. Blöjbyte och amning. Men sen oroar man ju sig för lill skruttan, som sagt, hennes andningsupehåll och att hon kräks så mycket. Rädd hon ska dra i sig.. :/

Nu ska jag vänta på sms från Helen så man är informerad om hur det går.
Sedan fundera ut någon middag. Guuuuud så tråkigt det är med mat!!
Har ni tips på någon god och enkel matträtt som går rätt snabbt att göra?!?!

Ikväll blir det MYS! Ska åka iväg sen och handla nå gott. :)
Puss på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar