onsdag 24 november 2010

- Bakning och Budgivning

Idag kom min mormor och min syster hit. Vi drog igång med bullbakning medans mormor lekte med Elliot. :) Lyckades ganska så bra med bullarna, dom blev goda! Men är alltid som godast just efter gräddningen. ;) Hiih. Sedan slängde vi även ihop en morotskaka. :)
Efter vi var klara kokade vi lite kaffe och slog oss ner vid köksbordet.
Då kom mormor med två stora paket till mig, fyller ju 21 på Fredag. :)
Fick den där fina ljus-staken här ovanför, och så tre andra ljusgrejer. Super fina! Tack älskade mormor. :)
Idag har det ju varit som snöstorm, och vårt hus ligger så högt så här har det blåst hemskt mycket! Trodde tallarna runt omkring huset skulle ramla in.
Hela vägen hade blåst igen med snö. Men syster klarade av att köra härifrån ändå.

Efter dom åkt hem åt vi lite mellis, banan och tiger-yoghurt.
Sedan hjälpte Elliot mig att hänga tvätten, lill hjärtat. Haha!
Sedan lagade vi lite mat och åt innan pappan kom hem.


Nu framåt kvällen har jag också lagat negerbollar, det är nästan ett måste på "kalas". Mums. ;) Haha. Sen har det varit budgivning på lägenheten vi varit och kollat på två gånger.
Tror vi vann den budgivningen faktiskt! ;) Men återstår att se.. Blir väl att skriva på papper imorn. Så än kan mycket hända..
Men vi håller tummarna!

Ska kolla det sista på Bonde söker fru. Sen blir det kanske sängen. Känner mig lite små sliten. Men har varit fruktansvärt pigg idag. :)
Synd att magen är krånglig. Har haft ont i tre dagar nu, ganska så riktigt ont. :(
Men är nog ingen fara skulle jag tro..
Blir snart ultraljud så då får man svar. :)

Gó kväll allesammans!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar