onsdag 17 november 2010

- Tranan


Idag har vi bara varit hemma. Försökt städat och donat. Satt upp mer julgardiner, tagit fram juldukarna och nån stjärna och ljus-stake. Så mysigt och varmt blir det när julsakerna kommer fram. Hemtrevligt!! :)
Elliot kröp runt duktigt nere på golvet, lekte själv medans jag var uppe och strök och bar fram kartonger. Har riktigt ont i ryggen nu vill jag lova. Men man får ju skylla sig själv. Man kanske inte ska klättra runt och byta gardiner och bära lådor, men men.
Allt gick bra tills den där jävla getingen dök upp, nästan 2cm lång. Höll fan på att skita knäck! Skrek som en stuken gris. Den kom ur tvätten som jag bar upp, tryckt mot bröstet och hakan. ÅH!!! Var på geting jakt nästan hela dagen. Nu har den väl gömt sig i våra sägkläder. Så just nu känns det bara så skönt att vi ska flytta härifrån. För det är typ den tionde getingen vi får in sen det började bli höst och kallt.
Nog om de! Niklas kom hem lite tidigare idag, tack Gud för de. Han tog vår trötte son medans jag slängde ihop en fiskgratäng med spenat och potatis, smaskens! Sen ställde jag mig vid spegeln. Smink, smink, smink!! Det är ju så underbart att få göra sig snygg. Är ju inte varje dag man orkar stå och fixa fransarna till rätt längd osv. ;b
Anna och Jimmy kom hit och drack lite kaffe, sedan skjutsade Jimmy oss till Helen.
Mycket skratt blev det hos henne, älskar dom där två pinglorna! ;)
Sen åkte vi och hämtade Anna B och Malin, och sedan i Bollnäs plockade vi upp korv-Lina. Hiih. Åkte ner på Tranan och åt och pratade. Mycket trevligt!!
Vad mycket nytt man får höra när man är ut sådär.
Både roligt-, spännande,- irriterande-, psykande-, förvånade- saker.
Mycket blandade känslor där. Just nu känner jag mig mest glad och nöjd över kvällen.
Men sen finns det ju personer som gör en såå irriterad. Egentligen borde man inte bry sig för det angår en inte, men ändå så reagerar man. Hur folk kan ljuga så inni helvete, tycka synd om sig själv, lura människor runt i kring sig som man kallar sina vänner, manipulera m.m.
Mm, vad irriterande! Men som sagt, vi lägger det på hyllan.
Träffade även på lilla Carina som äntligen är hemma i Sverige igen. Skrek som en galning när jag såg henne, och slängde mig över henne. Lika blev det när man såg Lollipop som är hemma från Uppsala. :) Hiih. Och så K, nykter denna gång. ;b Hiih.
Vi ska nog gå och lägga oss nu. Får se vad vi gör i morgon. Måste nästan baka, men men..
God natt!

2 kommentarer:

  1. Varsågod, var så lite så :)

    Kan inte komma på att jag ätit något speciellt som kan få honom att ha ont i magen så det var nog bara nån tillfällighet. Hoppas att han inte kommer fortsätta så bara. Inatt gick det iaf bättre :)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Själv känner man sig bara tjock och klumpig och det är ju hur många veckor som helst kvar. Men det går ändå rätt fort.
    Ja, det är nog kö. Men så långa är de inte tror jag :) Tycker alla verkar flytta härifrån jag ;P Ska försöka leta något ställe med uteplats eller liknande till sommaren vi med :)
    Hoppas ni hittar något snart ni med =)

    SvaraRadera