torsdag 18 november 2010

- Bakning och namnsökning

Idag har här bakats. Elliot har varit duktig till och från. Krypit runt och ställt sig mot allt, släpper sakerna och går något steg, sedan faller han eller tar tag i något. Helst mammas ben. Och så: "mamamama". En riktig mammagris är han! ;)
Var så vild på förmiddagen så var tvungen att filma honom. Hjärtat! :) Hiih.
Blev Snoddaskaka och några muffins bakade idag. Vid två kom min mamma hit. Vibbade soffan och vardagsrums mattan, så nu är det fräscht! Ser helt nytt ut. ;D Nice!
Sedan hjälpte hon mig att plocka ihop kaoset i köket! Smet ÖVERALLT.
Men är SOM VANLIGT när Jenny Frank bakar eller lagar mat.
Tusen tack världens gulligatse mamma!! :)

När Niklas kom hem var maten klar, spagetti och köttfärs-sås med paprika. Gick hem hos båda pojkarna, och till och med jag tyckte jag lyckats riktigt bra.
Sedan blev det storstädning av övervåningen. Måste fortsätta i morgon för gästrummet är fortfarande full i saker. Gud vad man samlar på sig!

Har nu suttit och kollat namn.
Är så svårt, vill ha något ganska så ovanligt. Och som klingar med Elliot.
Har hittat några riktiga favoriter! :) Svårare att få med Niklas, men är överens om några.
Längtar såå till Ultraljudet. För INNAN jag visste om att jag var gravid drömde min kompis att jag fick tvillingar, även Niklas syster och sen skämtade min syster om de för några veckor sedan. Och det känns lite små läskigt... Eller vad man ska säga. Självklart hjärtligt välkommna, men vad ska man ha för vagn då?! Och hur ska mamman orka? Och storebror?! Jaja. :)

Funderar på att göra stan i morgon med mamma och lille E. Om man orkar, haha. Gillar hemma-mys jag och sonen.
God natt!

2 kommentarer:

  1. Man måste ju få vara lite crazy med, eller hur? ;)

    SvaraRadera
  2. Haha jasså :) Känns ju hemskt att vara så stor om magen redan eftersom det är 17 veckor kvar. Magen kommer ju spricka om den fortsätter växa såhär :)
    Ska ni ta reda på kön ? Vad hoppas du det blir då ? :)
    Ja många som flyttar, finns treor ganska ofta, dock inte med uteplats. Men jag hoppas det dyker upp någon mot sommaren :)

    SvaraRadera