tisdag 16 november 2010

- Vart ska man börja?!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva..
Känns som att jag kommit av mig lite grann.

Idag har jag och Elliot varit inne med mamma i Bollnäs hela dagen.
Vi var på A&H och shoppade lite med min mormor.
För ovanligheternas skull så shoppade jag ingenting.
Känner att vi behöver spara pengar, som vanligt.
Och så är det ju faktiskt så att vi sagt upp vårt hus, och letar lägenhet.
Så inge mer saker. Har ju varit roligt med huset, för hur mycket inredning jag än handlat så har det fått plats. Men blir det lägenhet igen blir det väl en annan sak.
Känns både skönt och tungt att flytta till mindre. Men det blir nog bra. :)

Är själv hemma, eller Elliot ligger uppa och sover, och Maja (vår katt) busar runt.
Niklas är på innebandy med sina kompisar.
Skönt med lite egentid också. Hade för en gångs skull tid att fixa till bloggen lite. Den får duga så här en stund. Fick inte tag på syster så hon kan hjälpa mig.
Sen har jag så mycket fina bilder på min älskade son, men får ju inte plats med allt.
Han är nu 10 månader, herregud! Man blir ju rädd för hur fort tiden går.
Han gick häromdagen över hela vårat köksgolv. Stolta som tuppar var vi! ÄR vi, menar jag. ;) Han har fortfarande "bara" två tänder, dom där nere. Eller den vänstra "stora" tanden där uppe tittar fram och så ser man att den bredvid också vill ut. Så lill prinsen har ganska så ont i munnen, stackarn! Men är inte mycket gnäll för de. Han är otrolig mitt lilla hjärta. :)

Och ja på den frågan som "alla" ställer sig nu, han ska bli storebror. I Maj är det beräknat. Den 15 December ska vi åka ner till Gävle på Ultraljud och shopping. Och denna gång funderar vi faktiskt på att titta vad det är för nånting.
Inte för att det spelar någon roll vad det är eller blir. Men det var inte riktigt tänkt så här, så känns som att det kan bli skönt med lite planering inför den nya hemkomsten i maj. Eller vad man ska säga.

Snart fyller jag också år, 21 år blir jag. Shiiit! Syster blir 19 i Januari, det känns som att jag nyss var 19. Som att jag är nitton! Men ack nej. Nästa vecka smäller det.
Först lite ljusparty med en massa härliga flickor. :) Sen födelsedagsfika med släkt och vänner. Sen blir det första advent, lucia och UL. Och hjälp vad fort det här kommer att gå.

Måste dra igång med bakning, och en REJÄL städning av övervåning. Kanske ska börja packa ner lite saker i lådor osv.

Har satt upp några julgardiner. Ja, det är sant. Men hur mysigt är det inte då?!?!
Ska sätta upp resten i morgon. OM jag orkar, annars kanske det blir bakning.

Nu har jag lättat hjärtat lite, skönt på sätt och vis.

I morgon blir det Tranan och mat med, vi kan kalla det Rengsjö-tjejerna. :)
Jag, Helen, Anna Norling, Lina, Anna Bengtsson och Malin. Kanske är någon mer som jag inte vet om. Men mycket trevligt ska det bli!

Hadet bra, så kanske vi hörs snart igen.
Puss! /Jenny

3 kommentarer:

  1. Grattis Jenny:)
    Va mysigt med julgardiner, roligt att se att någon är lika tidigt ute som jag:P

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hörde rykten om att ni skulle få tillökning, och läste precis att det stämde :) Gud vad roligt, grattis! :) Inte alls långt efter oss :)

    SvaraRadera