måndag 8 augusti 2011

Tillbaks till vardagen!

Niklas är tillbaks på jobbet, och jag är själv hemma med barnen igen.
Men jag klagar inte, haft en underbar dag med mina små trollungar!! :)

Dock blev jag lite chockad imorse när BÅDE Elliot och Elvira slog upp ögonen tjugo över fyra. Detta har aldrig hänt!! :O Men men. Både jag och Niklas sa att vi varit bortskämda länge nu med barn som sover till sex/sju respektive nio/tio.

Jag var uppe och donade med dem, kilade Elliot och försökte med allt. Tio i sex somnade han om, efter jag tillsist kom på att ge honom välling. Smart man är då?! Skulle väl gett det direkt så kanske det hade gått fortare?!

Tog sedan Elvira och la henne vid tutten. Inga problem med henne, hon vill bara ha lite mat och mammamys så somnar hon så sött igen.

Sedan sov vi till halv elva. Så blev lunch när vi klev upp.
Sådär i farten, inte lätt att fånga å bild. ;)
Vi bjöd hem mormor på lite kaffe, och sedan gick vi till lekparken och lekte. Skojjigt värre!




Sötaste Elvira låg snällt i Elliots vagn och tittade på. Gullunge!!! Somnade sedan sött. Och Elliot höll på att somna i gungan, stackars barn. Men mamman förbjöd eftermiddagsluren idag. Vill att han ska somna tidigt för natten, och sova länge, som vanligt, tack! :)




Han är en riktig liten filur våran son. Mam vet aldrig vad han har för sig. ;)

Vilket är underbart. Hans alldeles egna lilla personlighet lyser!

Han skulle INTE åka rutchkanan. Han skulle sitta i trappen med mormor. Sedan la han sig och typ "sov" uppe där. Minst sagt, filurunge! ;)

Sedan "tvingade" han mig och mamma att sätta oss ner på asfalten och ha "picknick". Våra grannar som passerade undrade och tittade konstigt på oss. ;)







Bästisen Maja kommer såklart också och gör oss sällskap. :)

Sedan gick vi in på vår gård, rensade i rabaten, vattnade blommor, hängde tvätt m.m.

Tack för allt mamma, trevligt att du tittade förbi! :))


Gjorde lax i ugnen och potatis, och så ärter och morötter till som Elliot ääälskar!

Blev super gott faktiskt, älskar ju lax jag!!

Sedan åkte vi runt i en massa affärer och inhandlade lite till dopdukningen. Träffade min mamma och min mormor på en affär och Caroline, DAvid och Linus på en annan. Trevligt trevligt!!


Nu håller jag på att lägga ut en massa annonser på Tradera. Någon dag ska jag även ta tag i att lägga ut lite möbler på Blocket. Här ska sparas till utlandsbiljetter! ;)


Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar