måndag 24 oktober 2011

Ny vecka, nya tag.. eller?!

Njaa, man är inte alls på topp.
Det har säkert mycket att göra med att Niklas flyger till Köpenhamn i morgon igen.
Jag är trött, seg, min axel gör ont, min mage gör ont.. Såå himla mycket gnäll!!
Men det känns så sjukt tungt nu igen att bli själv.
Elliot var jätte trotsig förra veckan då vi var själva, så hoppas verkligen att han är sitt gamla vanliga glada och snälla lille kille denna vecka.

Har tänkt att jag ska försöka planera in en massa skojj så tiden går fort!
Så är det någon/några där ute som vill leka lite med oss, hör av er! ;)
Haha.

Idag har vi varit på Buspalatset. Bara vår lilla familj, vilket var underbart skönt och mysigt!
Jag mår som allra bäst, och är som lyckligast när min son skrattar och är glad och lycklig. Så det här var en kanon start på dagen. :) Elvira fick också åka lite rutschkana och smaka lite på bollarna i bollhavet, hiih.
Hatar att jag varit små surig idag, men det är väl bara för att Niklas ska åka. Sen är jag stressad och orolig över nånting mer.. Men jag vet fan inte vad?!
Pengar oroar jag mig för.. Jag hatar pengar! Jag hatar stressen, paniken man har över pengar osv. När vi "har lite pengar" så får jag panik, det blir nästan som att jag shoppar mera i ren rädsla, eller för att testa gränsen.. Ja, jag vet inte. Låter puckat, men jaa..

Har ju som sagt fått vår fjärde parkeringsböter på detta halvår. Vilket suger!!!
Även att Moderna Fondvalet stal över 600 spänn av mig.. Jag som får sååå himla mycket pengar i månaden. NOT!
Det gnälls över vår urgulliga katt här på området. Dom trot att det är en hankatt och att "han" (som är en HON) pissar överallt, och är och dräller på deras gårdar osv. Vilket hon inte alls gör eller är! Enligt vissa av våra grannar ska man gå ut med sina katter, passa dem 24/7, alltså va?! En katt?! Dom är ju frigående!! Inte som en hund som man säger åt att sitta, tar i kopplet och går ut osv. Sen om dom nu är pensionärer och sitter hemma och irriterar sig på allt så får dom väl för fan skaffa sig en hobby och ut och göra nånting. Rör på fläsket och sitt inte där och ruttna och klaga på folk som har ett liv!
Jag har två små barn och ett hem att sköta om. Jag har inte tid att kolla min katt om hon är ute eller inne eller vart hon går.
Sen har vi även super gulliga grannar som berömmer våran super söta socialakatt.
Men det känns bara som att det är så mycket nu..

I morgon blir det nog Öppna igen med Therese och Tristan. :)
Sen ska vi laga middag och paj och mysa massor innan det blir dags för Niklas att åka.
Usch!! Vill inte tänka på det nu.. Vet ju att jag klarar mig bra och att det kommer gå rätt fort. Men alltså, jag är inte mer än mänsklig jag heller. Jag måste få gnälla av mig!

Har så ont i axeln, lyft illa mig rätt rejält. Men inte konstigt det heller, har rätt tunga barn. ;) Och man bär en del som tvåbarnsmamma. Men min gulliga mamma gav mig massage idag efter att vi varit ut på en liten shoppingtur, jag, mamma, Elvira och syster.
Sedan fick vi middag hos min familj. :)
Har ont i magen också.. Som vanligt! Åh! Andra kvällen i rad nu. Det är skit drygt.
Men har ju haft magkatar sen jag gick i årskurs åtta så att.. Jag är rätt van! Skulle inte bli förvånad om man ställer till med magsår.
Ne, nu ska jag mysa här med min Nicko. Han ska få pyssla med mitt hår och ta hand om mig.. Jag ska gnälla över magen och kolla på Det Okända, och TERRY EVANS. ;) Grym!

Godnatt med Er!

1 kommentar: