onsdag 5 oktober 2011

Tisdag - Vi busar ute i blåsten ( och så BVC)

Min gulliga mamma dök upp på morgonen för att ta Elliot som nyss vaknat, medans jag och Elvira skyndade iväg till BVC. Missade ju tiden förra veckan så fick tid kl 10:00 denna dag. Och det blir något tajt då min son sover så länge. Men tur man har mamma!! :)
Våran lilla prinssestös väger nu 8700gram och är 67,8cm lång.
Vår sköterska skrattar och säger att varje gång vi är dit så tror hon att kurvan ska plana neråt. Men ack nej, den håller sig däruppe. Men inge fel med de, är bara bra säger hon! :) För vi har ju en sån glad och nöjd tjej. Så det känns skönt att höra. Hon är ju inge höga på smakportionerna. Elliot älskade att äta, när han var liten och man började ge smakportioner. Men Elvira är lite kräsnare, har testat gröt och mosat potatis några gånger.. Men det kommer väl. Ingen panik. :)

Funderar också på att amma Elvira längre än vad jag gjorde med Elliot. Ammade Ellepelle tills han var 6½ månad. Men nu säger dom ju att barn blir smartare ju längre dom ammas, så då är jag lite sugen att amma till kanske 8månader?! Var väldigt gnälligt sen, och mammigt! Så då tog jag barnen i vagnen och gick ut. Och genast blev det gladareminer. Elvira somnade direkt och Elliot ville gå själv. Hittade sedan på kompisarna Emilio och Elias! :)


Lille Elias tittar ut.. :)


Sedan kom också Caroline och Linus och lekte och pratade. Trevligt värre! :)

Emilio och Linus "slogs" om att skjutsa Linus vagn, haha.

Sedan fick barnen gurka, det uppskattades tror jag.. :)

Elliot och Linus skiljs åt vid höghammarhallen. Lovar att ses snart igen! :)

Tack för idag flickor och små pojkar, alltid lika trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar