måndag 27 augusti 2012

Inskolnings start!

 Idag var det dags.. dagen som jag faktiskt grubblat lite på, funderat över, näst intill fält någon tår över.. Barnens första dag på dagis, ännu ett "steg ifrån" mamma och pappa.. Ett steg ut i den större världen, mina älskade små hjärtan! Men dom var laddade och tyckte det skulle bli riktigt roligt.. Ända tills vi kom fram till dagis grinden intill gården..
Där vägrade Elliot gå in. Elvira rusade in och näst intill försvann där ibland alla små tjejerna.. När jag väl fått in Elliot gick vi och tittade.. Han gillade polisbilen som stod på gården, så även Elvira, hon satt redan i den. :P Sen ville dom ju gunga, men då var det dags för att gå in.. Resulterar i världens utbrott från Elvira som helst vill vara ute jämt! Ghaa.. Kämpade på med henne, tillslut kom vi in.. Elliot klädde duktigt av sig och ställde skorna på sin plats, bredvid hans vän Tristan. ;) Och sen hängde han upp både hans och Elviras kläder och väskor och snuttar. Duktiga killen! Elvira hade ramlat och grät. Sedan backade en fröken över henne så hon ramlade igen och fortsatte gråta.. Haha. Så starten var väl... okej.. ?! :P
 Sötaste Elvira på väg till dagis. :)
 Sötaste Elliot påväg till dagis. :)
Efter dagis åt vi lunch. :)
Pappa Niklas hade visat upp lägenheten igen, har några intresserade nu och det känns skönt. :)
Efter de åkte vi bortåt Hudik och köpte en möbel åt mig som jag ska dona med. Hiih!!
Åkte hem, sålde iväg en skötbädd, slipade möbeln medans NIKLAS lagade mat.. hör och häppna! ;) Hiih. Han gjorde kyckling i ugn, riktigt gott. :) Han äter kycklingklubbor och jag och barnen filéer. Gillar inte klubborna! Ser så läskiga ut, blää!
 Sen bjöd vi våra föräldrar på fika, och alla kom. Mormor, morfar, gammelmormor, farmor och farfar. Fikade och pratade hus. :)
Nu sover barnen. Jag har målat och Niklas har klippt häcken och gräset. Duschat, så nu ska vi bänka oss i soffan. Tror Niklas ville ta inskolningen i morgon.. Samma tid då 10-11. :) Spännande!

Go kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar