tisdag 14 december 2010

- Bara måste!

Jag känner att jag bara måste skriva en liten snabbis här.

Har krypit ner i sängen med syster nu, mys. :)
Hon gör mig och Elliot sällskap inatt.

Elliot har ramlat och slagit sig idag.
Han grät, blod överallt, jag grät, jag ringde till mamma och näst intill skrek.
Bra gjort mamma Jenny!
Men har inte sovit nästan nånting på två nätter nu, känner mig lite små sliten.
Och fick verkligen panik! Och förresten så är jag rädd för blod, har typ blodfobi.
Så mina vänner trodde aaaldrig att jag skulle klara av att födda barn. Jaja.

Han brukar inte promenera iväg när jag satt på honom den tunga otympliga overallen, men just idag när jag skulle gå från hallen till tv-rummet och stänga av tv:n så gjorde han det.
Han halkade med nappen i munnen, och blodet sprutade. :( Fy fan! Mitt lilla barn.
Mycket panik och tåtat efter det rullade vi iaf till Bollnäs, var bjudna på middag där och skulle handla lite behövligt på Dollar..

Och förresten har han blåöga sen helgen också.
Då han var med pappa Niklas i köket.
En smäll till och jag bryter ihop.
Då bär jag mitt barn i några veckor!

Tillbaks till olyckan idag: Han slog av den där skinngrejen som är under överläppen, och så slog han in en tand. Så den har åkt tillbaka in i tandköttet en bit.
Fy fan! Jag anklagar mig själv och har en sån ångest!
Är på väg att börja gråta hela tiden när jag tänker på det.
Någon som vet vad som ska göras? En anmälan till försäkringsbolaget? Eller tandläkaren?
Vad gör man? :(

I morgon är det UL och shopping med systeryster som gäller för hela slanten.
Ska bli såå spännande.
Mamma kompar ut och tar hand om min lille son, han mår nog bäst av att vara hemma. Fast det tar emot, ENORMT mycket! Ingen pappa och ingen storebror blir med. :,(
Jag ska leta present åt vår bror, till vår lilla kusin Nelly, kläder till Elliot, kläder till pappa Niklas, kanske till nykomlingen/nykomlingarna. ;) Och så kanske underkläder och nån tunika till mig själv.
Fick ju lite engar för ärret på knäet mitt också.. Katsching!! ;D Haha.

Ska mysa ner mig med sys nu, hon äskar mys. Eller inte! ;)
God natt.

1 kommentar:

  1. stackars liten :( du tror inte det är svullet bara, så den ser ut att ha åkt in ? snart får man sj vara med om alla vurpor, fyyya gruvar mej lite även om hon är rätt tålig. står ju och går runt bordet och ibland vurpar hon men det är oftast upp och på det igen som gäller, ibland blir det gråt men det går över fort. määän de ska ju alltid ramla på ngt och slå sej :(

    SvaraRadera