lördag 4 december 2010

- En sockerbagare här bor i staden..


Jag och Elliot äter lunch och gör oss i ordning för att åka in till Bollnäs. Julbak hos gammelmormor med familjen. :) Pappa Niklas blev hemma, städade ladan och ena bilen.


När vi kom fram till Kilberg kom morbror Jakob och hjälpte oss att bära in alla sakerna, och tur var väl det. Hiih.
Fick kritik över mina pepparkakor. Att dom var sne och fula. Jag kan inte förstå. ;o
Josefin gjorde ju snoppar, den snuskhummern! ;b


Elliot går runt för fulla muggar. Men mormor vågar inte släppa honom själv, fast han kan. Haha. Men mysigt att hålla handen tycker Elliot. :)

Elliot när han är som allra vildast (påbilden nedanför), här måste man nästan hålla honom, för här brukar det gå undan. ;) Haha. Vår älskade vilde-Bill.


Gammelmormor och Elliot. <3
Så svårt att fånga min mormor på bild.
Men den här är den bästa hitills! :)

Elliot fick tag på en liten bit deg.
Stopade försiktigt i munnen.. Tittade sig lite osäkert omkring.
Sedan tyckte han nog att det var ganska gott.
För sedan röck han tag i min gran som jag precis gjort.
Haha. Men han fick inte äta mer. Var rädd han skulle få ont i magen.

Baka, baka liten kaka.
Elliot var väldigt fundersam över vad vi höll på med.
Men spelade julmusik och myste, pratade och skrattade. :)
Elliot dansade såklart! ;)

Provrider gammelmormor Dalahäst, och den är stooor för att vara en Dalahäst. :)
Rida, rida ranka.
Morbror är med och hjälper, såklart! :)

Har haft en sån fruktansvärt trevlig dag!
Jag ÄLSKAR traditioner. :)
Och jag älskar min familj, ni är underbara och helt oslagbara!
Niklas kom in under eftermiddagen när han var klar med sitt.
Mormor bjöd på kött och potatis. Och alltid lika gott!
Tusen tack för allt idag! :)

2 kommentarer:

  1. Nu när jag läste din blogg så satt Linus bredvid och när han fick se bilderna på Elliot så kollade han på bilderna och sa Öö, Öö, och sen flinade han :)

    SvaraRadera
  2. MEN GUD ser att du ska ha en till :D fan vad kul, grattis ;D;D

    ja hon har en nere som kikar fram en mm ;P så sött :)

    SvaraRadera