lördag 11 december 2010

- Julbakning, igen. :)

Jag har redan tänt tredje ljuset idag. Jag kände helt enkelt för det!
Jag känner mig sur, ledsen och irriterad. Jag som varit så glad hela dagen, trött, men glad!
På bilden ovanför så har min älskade lilla mormor bakat super goda lussebullar. Dom var sååå fina!! Hon kan min mormor. ;)
Mina kära små syskon har varit här och bakat med oss. Vi gjorde lite julgodis, smaskens!
Bland annat: Julkola med choklad smak, julknäck och så Rocky Road´s. :)





Började med att vi egentligen skulle ha bakat i Bollnäs, hemma hos min familj.
Så jag och Niklas hade tagit en varsin bil intill Bollnäs, onödigt=JA!
Vi stannade här i byn och tankade, båda bilarna! Suck. Träffade på Eson och LillPär. :)
Sedan skyndade vi mot Bollnäs, var redan alldeles försena. Elliot somnade i bilen, vi stannade på Sibylla och köpte med oss en varsin tunnbrödrulle till Ren.
På Ren fick Elliot sitta och sova klart i bilen medans vi åt. Sen var klockan mycket och det mesta gick åt skogen. Jag och sys blev tvungen att sticka och handla på ica-träffen, som inte hade allt. Så åkte även på Dollar en snabbis för godiset som saknades.
När vi kom hem insåg vi vad klockan var.
Och min syster och bror skulle hämta mamma och pappa i Söderhamn, för igår stack dom ner till Stockholm med pappas syster och man och åkte båt till Åland. ;b
Så då var det lika bra dom hängde på oss hem.
Så jag och sys bakade medans brorsan lagade mat, kyckling wok och spagetti. Super gott brorsan! Du är bäst! ;)
Även syster och mit godis lyckades vi kanon med, mums mums!!

Nu är jag ÄNTLIGEN klar med all disk i köket. Är inte lätt att får bort kola och knäck. Haha.
Tittade självklart på julkalendern också. Den är ju rätt bra faktiskt. :) Har varit många usla nu.

Förresten var Helen och Jocke här igår kväll och kollade på Idol-finalen. Det var trevligt! Snackade en massa skit om alla miffon som finns i den här stan. Så ta åt er. HAHA!
Fy vad jag är sur och elak nu. Vi åt chips och dipade, jobbade lite extra på våra magar. ;)
Helen hade varit på Ullared, så Elliot fick sig ett par byxor i en härlig färg som Jenny gillar.

Igår var vi också runt och tittade på tapeter till våran nya lägenhet. :D Wiiiie! Va roligt.
Hittade fina på Colorama, men va faaan?! 890 kr rullen. Nej tack!

För att jag ska bli lite gladare så tänker jag lägga ut bilder på min prins. Som står och trummar på toalettlocket och även mys med mamma nere vid soffan. Mammas älsklings hjärta!!!


Jag är så stolt över mitt barn.
Varje dag tittar jag på honom och känner mig så stolt och varm i hjärtat.
Han betyder så otroligt mycket!
Han kan lysa upp den allra mörkaste dag och tanke.
Han får mig att skratta, le och vara lycklig!
Jag vet inte vad jag hade gjort utan honom. Jag är evigt tacksam för min son, mitt barn.
Mitt helt otroligt vackra och underbara barn!
Vilken gåva jag fått alltså.. Tack!

Förresten så har jag turen att få en till..
Helt otroligt.
Många tankar som snurrar.
Om jag kommer kunna älska denna/dessa lilla/små lika mycket.
Är dom lika underbar och vacker som min son?!
Och det är klart han/hon/den/dom är.
Fast kanske på ett helt annat vis, på sitt vis. :)

1 kommentar:

  1. Jag såg att du skrev lite om att kanske flytta till Arbrå, bor ni där nu?:)

    SvaraRadera