torsdag 1 juli 2010

En gråtande bebis..

Elliot sov i hela 3 och en halv timme.. (?!)
Jag var upp och kollade honom flera gånger.
Guud, skräms ju rejält. :b
Men som sagt så förstår jag om han är trött, vaknat alldeles för tidigt i flera dagar nu.
Han vaknade som en liten mys.
Myste i mammas knä och sedan åt vi mat, var svår matad nu också.
Men jag lyckades lura i honom allt, och två teskedar plommon.

Han satt och tog i medans han åt, så jag gick med honom till skötbädden.
Men inge bajs, under blöjvädringen kom det tillsist en liten, hård sak.
Han är alltså hård i magen, så nu har han fått suttit i soffan med mig och
ätit päron puré, hoppas det hjälper lite.
Trodde att han skulle vara super glad efter att ha sovit så länge.
Men ack nej. Han är världens grinigaste idag, stackars liten.
Jag har burit och bärt, och han hänger där som en liten apunge.
Visst är det mysigt, till en viss gräns.
Nu ömmar min rygg och vi försöker leka lite på golvet.
Men det går inge vidare, så gav upp en stund och satte mig här.
Fy på mig.. ?! Jaja.

Min kära mormor ville bjuda oss på mat idag, och det vill jag gärna.
Så vi ska åka in till Bollnäs bara Niklas kommit hem.
Sys ringde också, hon ville prova några utav mina bikinisar.
Och det kan hon väl få, jag skulle helst vilja ha en heltäckande. :b

Ska fortsätta att kämpa på med lilleman, han har fått en alvedon.
Det måste komma tänder nu ?! Har ju hållt på i evigheter.
Ställer frågan en gång till:
Vad gör ni när era barn är super gnälliga och inget duger ?

I morgon ska jag släpa mig till Orbaden med min familj. :D
Vare sig min förkylning vill det eller ej !
Så ser ni en blek, näst intill kritvit människa, med en massa hushålls-snorpapper i högsta hugg, nysandes, inte ett dugg tränad, blond med en bebis i famnen.. så kan det helt enkelt vara jag.

2 kommentarer:

  1. Tack för tanken :) Det va snällt! Har hunnit med några ärenden iaf och senare ska det bakas :) Mamma ska låna William en stund :) hihi. William är också sådär gnällig, tre tänder på G har han där uppe. Jag försöker med allt, han får mat så att han är mätt och jag kollar om han är trött och vill sova. Duger inget så får han leka själv på golvet eller så leker jag med honom :) Och han får springa runt och gnälla lite, kan inte bära honom heeela tiden han är så fruktansvärt tung och dessutom så brukar inte det hjälpa heller :P SÅ gnälla får han allt göra ibland :)

    SvaraRadera
  2. Men det är så jäkla svårt när man sitter här och klurar på listan. Men det blir nog lättare när man väl packar :)

    Ja, funderar på några namn men har inte riktigt sagt något bestämt. Blir det en pojk blir det eventuellt Melker, Alfons, Vincent eller Zlatan som jag vill, haha :P Blir det en tjej har vi Ester, Inez eller eventuellt Estrid. Men man hinner ändra sej hundra gånger om. Har du något förslag på något fint namn? :)

    SvaraRadera