tisdag 6 juli 2010

Utflykt.

Idag sov vi till halv sju någon gång.
Lekte och myste en stund i sängen, sen somnade vi om.
Strax före nio klev vi upp. Klädde lille E, tvätta, byte blöja.. Jaa, allt sånt.
Tvättar hans lilla öga som vägrar sluta rinna.. :( Stackars barn. Vet inte vad jag ska göra..
Sen fick han leka lite på golvet, medans jag duschade och sminkade mig lite.
Då var han gnällig, och såg att han verkligen var trött. Så då fick han sova lite till.
Sedan vaknade han med ett stort leende, är ju så mysigt.
Ligger han i sin säng och pratar med alla sina nallar, och tittar upp när jag kommer och flinar så hela tandköttet syns. Åh, älskade barn vad det värmer i mamma hjärtat må du tro.
Då fick han lite potatisoch majspuré, lite plommon puré och lite lite päron.
Äter ju såå duktigt. Och det är såå skönt.
Efter de lekte vi, han bajsade och sen kom hans mormor, moster och morbror. och så båda puddlarna. Hiih.
Vi gjorde oss i ordning och åkte på Majas café. Så mysigt där, och fint.
Sedan åkte vi hem hit igen, till pappa Niklas, och så satt vi ute och åt jordgubbar och glass. Mums. Massa gubbar från mammas och pappas jordgubbsland (mitt också). :b
Maja kom med ett gäng råttor, eller musar kanske det är. Förlåt, möss. Tre stycken om man ska vara exakt. Usch och fy. Det satt och och knapprade på medans vi åt och pratade. Blää.

Efter de åkte min lilla familj hem.
Elliot sov, så jag och Niklas låg ute i soffan. Vilade, sparkade liteboll, hämtade in tvätten osv.
När Elliot vaknade fíck han en stor portion banangröt, och han åt upp allt. Var så duktig, han brukar inte äta så mycket gröt. Sedan fick han nån sked med plommon igen, är så rädd han blir förstoppad. :b Och sedan favoriten, blåbär. Hiih.
Efter middagen gjorde vi oss klara för avfärd mot Bollnäs.
Jag och mamma tog Elliot i vagnen och gick hem till min mormor, och hennes syster var där: Ua (Rut). Så trevligt att träffa dem ! :)

Sen bar det av ut till Fröste, till Farbror Åke och Johanna, och deras lilla Nelly. :) Vår kusin.
Så söt hon var. Fikade och pratade en massa. Trevligt trevligt.
Är hemma nu igen, lill killen sover. Och vi har gjort varma mackor.
Mys. Nu har Niklas semester, äääntligen !! :)
Så i morgon ska vi på Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Swedbank och kanske A&H. Är det fint väder är jag inte så sugen på att springa runt på stan hela dagen, utan då vill jag till stranden. Men får se.. :) Får se om vi kanske hinner med ett litet besök hos Niklas föräldrar också.
Go kväll.

1 kommentar:

  1. sv: ja lilla gumman, hon gör ju inte det. det är som korvar och kommer ungefär varannan dag ;p hon stönar också och så drar hn ihop ansiktet, ser lite ut som om hon ska till och flina :)

    drygt föresten att man måste skriva om sitt namn och adress varje gång man ska svara till dej, finns det inget sätt man kan slippa ? ;)

    SvaraRadera