söndag 4 december 2011

2:a advent.. är det lite vitt ute på gatan?!

En glad morgon tjej, som alltid. :) Inte haft en sån rolig natt inatt.. igen, om man säger så.. Elvira var väl inte på värsta viset. Men piper till lite nu och då. Antar att det är dom där sylvassa nålarna (tänderna) som spökar på.. :/ Så henne la jag tillslut tillsammans med mig i sängen. Och då sov hon som en stock! Hela natten. :) Dock inte hennes käre broder.. Han verkade pigg när han ropade "maamaaaa" där vid tre någon gång.. Kan det vara så att han sover för långa eftermiddagar?!? Jaja, han gav sig inte förän närmare fem.. Han låg ju tyst stundvis. Men varje gån gnär jag precis höll på att somna om hörde jag honom igen.. "maamaaa". Han grät aldrig och var arg, utan bara ropade lugnt och snällt mamma.. ?!?! Jag fattar ingenting.
Elvira och jag vaknade kvart efter åtta någon gång. Slog på tv:n och inväntade julkalendern. Guuud, så bra och mysig jag tycker den är i år! Efter kanske tio år av katastrof kalendrar kommer äntligen denna. :) Och flickan som spelar "Charlie" är ju såå enormt söt!
Dock sov Elliot över hela kalendern, men det behövde nog den lille mannen.Jag var inne på toaletten när jag hörde barnen pyssla på.. Då hade Elliot klättrat upp på sin tripp-trapp stol och gav Elvira pärondricka i nappflaskan. Vilken bror!!! :DElvira ser inte ut att gilla det på den här bilden, hahaha. Men hon verkar då gilla det i vanliga fall. Ni ska veta var det värmer i mammans hjärta när jag ser hur bra dom sköter om och tar hand om varandra! Dom älskar ju verkligen varandra! :)Elvira älskar att ta och känna på Elliot. Hans hår, kinder, öron, kläder.. ...här hugger hon tag och tittar lite på hans halsband. Elliot blir ibland lite chockad för hon är ju så PÅ och FRAMÅT. Så han blir lite paff när hon plötsligt flyger fram och sliter tag i nånting. ;) Han är ju lite lugnare Elliot. :)Så det är också fascinerande.. alla säger att dom är såå lik varandra.
Och jaa, det kanske dom är. :) Men sen är det ju så roligt för jag ser och märker alla deras olikheter.. Fascinerande att två från exakt samma kan vara så lika, men ändå så olika. Underbart! :)Så här sött har han kämpat sig upp på stolen och sitter tålmodigt och ger sin syster dricka. :)Sedan lekte jag och barnen en massa på deras rum idag. Och vad den här lille filuren håller på med kan man ju fråga sig.. Jag knackade på och frågade snällt om man fick ta ett kort.. "Aaah!" fick man till svar. Din lille rackarunge... ?! ;) Gömt sig bland leksakerna i lådan, haha. Skojjare där!Elvira sitter snällt med och brummar med bilarna hon också. ;)
Bra att det kanske kommer lite mer rosa och lite dockor på julafton.. Vill att hon ska få välja själv. Inte påverka henne för mycket åt bil och traktorhållet.
Nu tror ju jag ganska så säkert att denna lilla donna kommer att falla för bilintresset, då det är så pass stort i vår familj. Faktiskt, men.. time will tell. :)

1 kommentar:

  1. Dina barn också! <3

    Visst är dom gullig när dom ska vara med och hjälpa till hela tiden :D

    SvaraRadera