tisdag 6 december 2011

En toppen tisdag!!

Ja, haft en otroligt bra tisdag idag. Vilket jag kände behövdes efter så mycket gnäll och tråkigheter...
Elvira i morse, sitter i sin säng medans mamman bäddar sängen. Gladskruttan! ;)Efter att vi ätit lunch och donat lite så åkte vi hem till Malin och barnen. :)
Där lekte vi med Malin och Linus, och tillslut kom också Liam hem som varit iväg en sväng med sin morfar. Barnen lekte på ganska bra, Elliot skrämde Liam lite när han skrek då Liam tog "hans" korv som han stod och lekte med. Hahah.
Måste försöka lugna Elliots humör.. Hur jag nu ska kunna göra de?!
Men! Har ju fått Trotsboken i födelsedagspresent, så ska försöka unna mig tid till att läsa den.
Hade iaf super trevligt och är så roligt för barnen med lite miljöombyte. :) Får hoppas vi kan leka snart igen!!
Även Frida tittade in, och det var inte igår! Så det var roligt att få se och prata med henne. :)
Tuuusen tack för idag flickor!! :)

När vi kom hem lagade vi mat. Sedan la vi Elvira en stund, jag tog undan maten, diskade kastruller och stekpannor. Sedan myste jag och Elliot vid tv:n.

Elliot for in i tv-bordet och slog kinden/käkbenet ganska rejält. Hade även några trötthets utbrott. Så när han åt upp sin macka och druckit upp nyponsoppan åkte han i säng, före sju. Närmare bestämt 18:50. Jag fick se slutet på julkalendern i lugn och ro!

Sedan laddade jag och lill viran för bandy match!! ;) Barnen hade viftat med flaggorna tidigare under kvällen, hiih. Dock var det kanske ingen höjdar match, enligt Elvira iaf. ;D Hahahah!! Matchen slutade 4-4. Jag tyckte att det var en rolig, underhållande och rätt så händelserik match. Hade ju såklart önskat att Bollnäs spöat skiten ur dom där nollåttorna, men men.. Denna gång hade vi nog "tur" att det blev så här.. Dock kan dom väl byta ut kommentatorn?!? Vet inte hur många gånger han nämnde Hammarby, och deras bra spel. Alrdig nå possitivt om Bollnäs.. Eller JO! Vi spelade en "hyffsad" första halvlek, de första 20 min.. Alltså, byt jobb!

Hade hoppats Helen och Eila skulle gjort oss sällskap denna kväll.. Men icke. :/ Blir kanske nästa vecka! Vi hoppas!! :)

Nu är jag nyduschad. Ska krypa ner i sängen hade jag tänkt. Niklas plan var försenat, och E4:an avstängd. Flyt dom grabbarna har då.. hahah! Så han är kanske hemma vid ett någon gång. Då måste jag kliva upp och öppna dörren åt honom.. Suck! Men jag sover inte med dörren öppen.. Ska ladda inför morgondagen då det blir Gävle!! ;D Och sedan på kvällen ska jag och Caroline ut oå en raggar runda, bara hon och jag! Lääängtar ju nästan. ;) Thiih! Verkar bli en kanon onsdag också..

Läckert när livet flyter på! Puss och godnatt alla underbara.

Till er övriga som är falsk, otacksamma och allt vad ni nu är.. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar