söndag 18 december 2011

4:e Advent - Klär granen & bjuder på middag.

Gissa om Elliot blev glad när Elvira rullade ur min famn och ner i hans.
En mycket stolt storebror tog snällt han om sin lillasyster. :)Myste, åt frukost vid tv:n och tittade på julkalendern. :)Sedan ringde vi morfar, han hade lovat oss att hjälpa oss leta fram julgranen och allt pynt!
Lagade pannkaka, för Elliot sa själv att han ville ha det framför korv. :O Hör och häpna!
Åt två och en halv pannkaka gjorde han. Med både jordgubbssylt och hemmagjord äppelmos. :)
Sedan kom morfar och han gick ut i vårt förråd efter granen.
Sen fick jag ut och leta kulor, belysning, klitter m.m.
Och det var inte det lättaste!! Vilken röra!!
Hittade tillslut allt utom julbelysningen.
Så den sket vi i!!
Elliot försökte att hjälpa till en sväng.. Han försökte kasta ett x antal kulor på granen.
Och dom fastnade ju, eller?! Ne!
Spelade ingen roll att jah visade snöret och hur man skulle göra.
Han tröttnade fort och gick och lekte med morfar istället.
Kul kille! :P
Elvira hjälpte till mer, hon satt och höll i en kula som hon sög på. :PKolla viga tjejen?!?!! ;O
Såg mer läskigt ut i verkligeheten!!
Gjorde en efterrätt med vitchoklad och grejs idag, den var supeeeer! Söt och mumsig!! Den gick hem hos alla trot jag?! ;) Bjöd även familjen på Elliots favoriträtt, moussaka med aubergine.
Trevligt att ha familjen på besök! :)
Nu på kvällen har Elvira fått sig ett bad och jag en liten dusch..
Får se om älsklingen beställer en ny telefon åt mig i julklapp?! ;o Låter som så..
Hm! Kan kännas lite onödigt då min funkar, MEN lever sitt egna liv. Vilket är mer än psykande!
Har för övrigt väldigt dålig lust till att göra saker.. Vet inte vad det är med mig..
Hatar när jag är så här avig, tråkig och viljelös!!!
Men men.. Ser fram emot att Niklas snart är hemma igen, sen blir det ju jul. Underbara jul!!! Favorithögtiden som spenderas med alla mina kära!!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar