onsdag 24 februari 2010

Igår "mamma yoga", idag sjuk..


Ja, igår var vi på mamma Yoga. Helt okej faktiskt. Jag kände mig dock trött, orkeslös och svimfärdig. Men det gick, Elliot låg bredvid på några filtar och tittade sig nyfiket omkring. Han är så otroligt söt, min lilla prins !

Efter träningen skjutsade Bea och Emilio oss till mormor Catharina på Ren, där åt vi lunch, duschade och tvättade av lille Elliot så han skulle vara fin inför läkarbesöket.
Men först var det dags för mamma Jenny att träffa vår barnmorska för efterkontroll.
Och det gick bra.
Sedan var det dags för lille Elliot att träffa farbror doktorn.
Han var hårdhänt och näst intill våldsam, men men.. Det är ju så kontrollerna går till, antar jag..
Han sa att allt verkade jätte bra, så det var skönt att höra. :)
Sen vägde vi Elliot och mamma Jenny hade gissat helt rätt:

5000 gram
55 cm lång
Huvudets omkrets minns jag dock inte just nu..


Inatt har varit en ganska jobbig natt. Jag har haft feber och svettats som en galning, Elliot har varit ovanligt vaken han med.. Var tufft att försöka ta hand om honom medans en själv mådde skit.
Men nu på morgonen har vi myst förfullt.
Elliot bajsade dock ned sitt täcke och min sida av sängen, så vi fick rulla över på pappa Niklas sida och sova där. Fast lite senare spydde Elliot ned där med. Så nu tvättar vi sängkläder och pyjamaser, haha.
Hade tänkt bakat idag, är super sugen på de !
Men tror inte det blir nå om jag mår såhär, suck. :/
Ska kolla om det är nå roligt på tv:n och vila lite nu.
Synd att min mobilkamera är så VÄRDELÖS,
annars hade ni fått sett Elliots stora, vackra blå ögon.
När han kommer be om någonting med dom här ögonen så kommer han att få allt han vill ha.
Hans vackra små ögon är helt oslagbara.

Väntar på mamma medans hon duschar. Passar på att fundera lite. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar