måndag 1 februari 2010

Ögoninflamation

Ja, imorse när vi vaknade var det värre i lille Elliots öga.
Så jag klav upp 7:00 och började leta fram telefon nummer till våran sköterska.
Hon hade dock inte telefon tid idag, så ringde receptionen på BVC och där svarade våran barnmorska. Så pratade lite med henne och sedan fick jag nummer till några andra sköterskor.
Hon som jag pratade med sa att det var nog ingen fara, spred det sig till båda ögonen skulle vi kontakta dem igen för behandling. Annars skulle det läka ut av sig själv, men kunde ta några veckor. Suck, jobbigt att se han vakna på morgonen och inte få upp ena ögat.

Men vi har kokat vatten och jag är på min lille kille och baddar hela tiden. Så nu börjar det faktiskt se riktigt bra ut.

Mamma och hennes vän Maria var här idag på en fika.
Riktigt trevligt var det. Maria grät när hon fick se min lille son. Hiih, så söt !
Fick en blomma med kruka, jätte tuffa jeans och en snobben tröja av henne och hennes familj. Tack ! :)

När dom åkte hem satte Elliot och jag oss i soffan och knäppte på en film. Mys !
Har gjort i ordning maten nu medans Elliot sover, så är det bara att knäppa på när Niklas ringer och säger att de är på väg hem. Han jobbar i Gävle denna vecka, så det är skönt att han kommer hem på kvällarna till oss !

Efter maten blir det Bollnäs och storhandling på Coop, och idag blir det verkligen STOR handling. Har hur lång lista som helst !
Skulle vilja vart på Dollar också, men får se om mina grabbs går med på de. ;)
Nu fortsätter vi att mysa ! Hej så länge.

1 kommentar:

  1. Är du säker på att det är ögoninflammation ? :)
    Liam hade en jätte "kladdigt" öga i början. Det såg ut som var, och han fick knappt upp det ibland. Men det kunde vara så det första veckorna sa dem :)

    SvaraRadera