söndag 31 januari 2010

Lite oro..

Man har ju hört talas om moderns ständiga oro över sitt barn, men man har ju aldrig riktigt förstått innebörden med de.. Jag tror jag börjar inse det nu.
När Elliot låg i magen oroade jag mig för missfall, att det skulle bli kompikationer vid födseln eller att han inte skulle föddas fullt frisk. Och säkert en massa annat.
Och nu så oroar man sig för plötslig spädbarnsdöd, hjärnhinneinflamation eller något annat fruktansvärt.
Usch, det får aldrig hända honom något. Då går jag sönder !
Och det menar jag verkligen, jag fortsätter inte utan honom.

Elliot har idag fått ögoninflamation, eller jag började misstänka det för några dagar sedan..
Och det verkar bli värre, vi har kokat vatten och baddar och baddar.. Så hoppas verkligen det går över snart. Men han har bara på vänster ögat, så hoppas det inte sprider sig.
Men däremot så tror jag att jag fått ögoninflamation. Det känns iaf så, eller så är jag allergisk mot Maja, vår katt.

Jag ska iaf ringa BVC imorn och höra efter.. Han är ju så liten, så vet inte om det är bra att ha ögoninflamation då.. Får se om vi måste åka in till Bollnäs imorn så dom får kolla han. Annars blir vi hemma här och eldar, är ju så kallt ute ! Och så kommer mamma och Maria förbi en sväng, dom vill titta och hålla lill prinsen. Hiih.

Idag har vi tagit det ganska så lugnt. Elliot har sovit bra inatt, skönt !
Var middag hos svärföräldrarna klockan två, och sedan kom Niklas faster Ulla och hennes man Ragnar. Och så kom Niklas kusin Stefan, hans tjej Malin och lilla Emma. Kul och se dem igen !

Nu på kvällen tittade min familj in med lite saker som jag glömt där under veckan. Dom kollade även till Elliots öga. Känns skönt att få lite råd.
När dom åkte hem badade vi Elliot, och det var lika skönt som vanligt. Sedan fick han ligga nakenfis framför kaminen och luft torka. Det gillar vi !
Nu blir det snart sängen, ska upp och ringa imorn och eventuellt åka in till Bollnäs.
God kväll.

1 kommentar:

  1. en trogen bloggläsare1 februari 2010 kl. 22:31

    oroa dig inte för framtiden, lev i nuet! :) men ett tips för att undvika plötslig spädbarnsdöd är att inte låta honom sova på en fäll. barnet behöver kunna andas fritt när de sover och de funkar inte riktigt på en fäll av ull. samma sak med att du inte ska ta upp honom till er i sängen på natten. det blir trängre, värmre och svårare att andas eller så kan man av misstag täppa igen luftvägarna med täcket i sömnen. bara ett litet tips mammor emellan :)

    SvaraRadera