onsdag 6 januari 2010

Slemproppen ?

Klev upp ganska sent idag, för vi var väldigt trötta.. Blev att elda en hel del, för fy vad kallt det varit idag. Vi skulle skynda oss till Glössbomöbler och Bollnäs, om nu någon affär var öppen idag.

Sprang som vanligt och kissade flera gånger innan vi skulle åka, men det var något annorlunda idag.. Anade att det kunde vart slemproppen, men de flesta har sagt att det ska vara blod med då, och det var det inte.. Var ut och läste lite på internet, man vart både mer orolig och något lungare.. För dom som skrev hade det inte kommit nå blod, och deras bebisar hade kommit allt mellan 10 timmar till 2 veckor för dessa mammor.

Men vi bestämde oss för att fortsätta våra planer för dagen. Niklas gav som förslag att vi skulle hålla oss hemma, och visst lät det frestande.. Men vi var även bjudna på middag hos familjen Kyller idag, så de ville man inte missa.
Hur som helst så visade sig Glössbomöbler vara stängt. Tänkte handla några lampor där, för upptäckte igår att det saknas lampor in till vardagsrummet.

Blev sedan Bollnäs, där tittade vi in till min familj. Och jag berättade för syster och sedan mamma om "slemproppen". Dom vart självklart lite nervösa, och mamma sa att när hon skulle få sitt första barn, alltså mig, hade slemproppen gått och hon hade inte heller någon blödning, och sedan på natten hade jag kommit.
Detta gjorde att man ännu mer ville åka hem och packa BB väskan, men men.
Åkte på Mobackes och köpte en blomma åt familjen Kyller.
Sedan hälsade vi på mormor och Ua, trevligt ! :)

Sen blev det middag hos Bea, Patrik och lille Emilio. Blev trerätters. Nice !
Så får tacka dom för en super trevlig kväll, god mat och Mario Kart race. Hiih. :)
Bjuder även på en bild på det vackra brudparet.

När jag kom hem fann jag att jag blödde något.
Så ringde förlossningen, och jaa.. Mycket riktigt slemproppen har gått.
Så förlossningen kan ske ganska snart, eller om någon dag eller vecka. Spännande !
Har börjat packa BB väskan nu iaf. Känner mig trött, så blir sängen snart.
Fick även nyss veta att vi inte har någon bilbarnstol, SUCK !
Inte direkt det man ville höra nu, men men.. Blir jakt på en ny sån nu.


Natti natti.

2 kommentarer:

  1. Tittade in här efter lite tips från Carro också börjar jag med att hitta det här inlägget. Vad spännande!

    Nu måste jag ju titta in här fler gånger..:) Hoppas allting går bra och att ni inte behöver vänta allt för länge!

    SvaraRadera
  2. Carro skvallrade, så ett JÄTTESTORT GRATTIS till pojken! Hoppas allting gick bra!

    SvaraRadera