tisdag 5 januari 2010

Kaaallt...

Ja, det är kallt här i vårt hus. Och jag är sur, jätte ovanligt. Hmf.
Men det är faktiskt inge roligt att vakna på morgonen och behöva klä på sig under täcket för att det är så kallt.
Kanske är jag som är känslig och bekväm och borde börja ta ansvar.. Men tror de flesta vill ha någorlunda värme när man vaknar, men men.. Enligt alla böcker så ska gravida ha förhöjd kroppstemperatur och svettas som galningar. Men detta gäller tydligen inte mig, för jag fryser ! Och alla mammor i föräldrargruppen hade slutat med sockor och stickade tröjor förlängesen.
Jag skulle inte klara en dag utan de !
Jag går runt i strumpor, stickade sockor och mina snobben tofflor som jag fick av mamma & pappa i julklapp. Och så har jag myströja och fleece. Det är lagom, sen kan jag gärna ta en filt runt mig också..

Jaja, det ser hemskt ut här.
Ska äta lite frukost, fortsätta elda och sen så ska jag fortsätta städa bort julen.
Får se om det blir nå stan idag.. Måste nog vara hemma och elda..
Först blev jag även sur över det, men nu känns det bara skönt..
Jag är trött och känner mig stor, tung och sliten..

Pratade med syster nyss.. Hon fyller snart 18 ! ;o Så jag föreslog att vi skulle åka ner till Gävle så hon kan visa vad hon vill ha, så kan jag köpa det till henne, så hon får något hon vill ha ! :)
Hon och mamma hade redan pratat om att åka ned på Lördag, så hoppas det blir så. :)

Hörs lite senare.. !

1 kommentar:

  1. Kan ni inte ha en värmefläkt i sovrummet? Kan ju ha en sån på ibland. Gillar inte heller när det är kallt på morgonen.
    Många kramar!!!

    SvaraRadera