tisdag 19 januari 2010

Idag - Fotografering och storhandling

Vaknade med ganska dåligt humör idag. Jag kände nästan att jag ville åka bort härifrån..
Ta Elliot och bara sticka iväg.. Kanske hemskt men sant..
Men jag är ganska trött och sliten, fast jag får sova ganska så bra på nätterna. Så det har inget med min son att göra, för han är otrolig och underbart snäll. Det är något annat som irriterar mig...

Jaja. Försökte med sovmorgon idag, men gick väl sisådär.
Var i alla fall klar strax efter ett, så då åkte vi in till Bollnäs för fotografering till Ljusnan.
Elliot har varit jättetrött idag, så han sov på kortet. Men lika söt för de är han ! ;) Värre med mamma och pappa, haha.
Skulle publiceras i tidningen på Fredag, har jag för mig att hon sa. Så då måste man köpa Ljusnan. :)
Sedan åkte vi hem på Ren där gammelmormor var, så vi lät henna hålla Elliot en stund och sedan blev det Coop för storhandling.

Fick besök av Bea, Patrik och lilla Emilio, som inte alls är så liten längre. Han har blivit en riktigt stor kille, och är nästan enorm om man jämför med våran lilleskrutt.
Men super trevligt att dom tittade in med lite kläder och så. :)

Mitt nyårsläfte går iaf käpp-rätt-åt-skogen. Haha. Jag har aldrig varit så sötsugen som jag är just nu. Jag har ätit godis och glass varje kväll. Och nu ikväll blev det glass och fruktsallad. Mums ! Har hitills kunnat motstå chipsen och dipen som Niklas sitter och mumsar i sig, men snart kan jag nog inte hålla mig ifrån de heller. Haha ! Jobbigt, men men.

Niklas har fått sparken idag.. Så det känns ganska tungt och jobbigt just nu..
Jag har fantasier om när de auktionerar ut våra saker och att de tar Elliot. Fy fan ! :(
Men det löser sig nog.. Oturen måste ju vända snart.. Eller ?!

Hittade iaf en overall i storleken 62 när vi var på stan igår. Den är på tok för stor för vår lillkille, men i Mars när vi ska till fjällen är den kanske perfekt.
Vi ska prata med farmor och farfar om den, för de villa köpa en overall till Elliot.
Så får vi se om vi får den eller inte. :)

Blir sängen snart.. Ska sova hela dagen imorn, bara mysa och ta det lungt.
Gå en sväng med vagnen kanske. Guud så skönt med frisk luft och få komma ut och se sig om.

1 kommentar:

  1. Klart det vänder! Ingen kommer ta era saker eller Elliot! Det är ju fortfarande lågkonjunktur så det är ju kärvare med jobb men det kommer ju också lösa sig! Ingen lågkonjunktur varar för alltid! Dessutom har ni allt stöd från alla oss runt omkring som kan hjälpa till med det mesta!
    Sötsuget kommer säkert från att kroppen behöver energi.
    Många kramar!!

    SvaraRadera