onsdag 20 januari 2010

Sovmorgon för familjen Frank/Eriksson


Idag har familjen Frank/Eriksson haft en riktigt härlig sovmorgon.
Såå otroligt skönt att få sova ut ordentligt.
Men jag vaknar som vanligt först och blir uttråkad när jag ser hur skönt grabbarna sover.
Väckte Niklas och tillsist vaknade våran lilla sömntuta.
Roligt att han är lika morgontrött som sina föräldrar, hiih.

Niklas klev upp och gjorde eld och jag matade Elliot och sedan tvättade vi skjärten och byte blöja. Mamma Jenny var inte alls med och förstod inte riktigt vad som hände när det vart alldeles varmt på hennes mage och sedan när hon tittade ned på sitt nattlinne och såg att det var genom vått och golvet och mattan hade fått sig en dusch av Elliots kiss. Haha.
Tur att jag var riktigt utvilad och på riktigt bra humör så jag började att jätte skratta, vilket varade säkert i flera minuter. Haha ! Och lilla Elliot låg så nöjd på skötbordet och flinade lite han också. Mysen ! ;)

Han har varit vaken nu sen vi klev upp klockan tio. Legat och tittat, "smackat" och gurglat på. Undrar vad han försöker säga, sötnosen.
Men nu har han somnat och då ska mamma och pappa försöka hinna plocka ihop tvätten och
plocka ihop i sovrummet som ser ut som ett bombnedslag.

Har satt på namnskylten på vagnen nu, kanon bra blev de !
Ska nog gå en sväng upp till Gosjön sen, men Niklas säger att det är för långt.
Haha, vi får väl prova iaf. Mysigt med en promenad och frisk luft !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar