tisdag 24 april 2012

Gråter av utmattning snart..

Ja, jag är fruktansvärt trött, slut och sliten just nu.
Elliot har varit sjuk i mer än en vecka nu. Det var förra måndagen, natten mot tisdag, som vi var in till akuten. Någon dag efter de insjuknade ju också Elvira i feber och djup hosta!
Nu i fyra dagar har hon fyrtio i feber, trots alvedon (eller ipren supp) går febern bara ner till 39,8 och 39,5. Det är inte okej!!!
Man blir så sjukt jävla orolig! Va faan är det för fel.
Fick ju åka in på akuten igår, men dom tog bara sänka och feber.. Lyssnade på henne och kollade hennes öron. Men inget.
Bara åka hem. Blev hon mer lojj, eller om hon slutade dricka eller kissa så skulle vi komma in igen.

Så nu när man ringer rådgivningen frågar dom bara.. "Dricker hon?!" "Får du kontakt med henne?!" "Kissar hon?" Alltså samma jävla frågor, samma jävla svar heeela tiden.
Va fan är deras yrke egentligen?! Sjuksköterskor?! Isf är det ett enda jävla skämt. Hela sjukvården är ett enda jävla skämt..
Usch vad arg jag är nu!! Ett barn som är så pass litet ska inte behöva ha så hög feber!! Och alvedon och ipren SKA hjälpa!!
Nu tänker jag sätta mig ner och försöka pressa fram lite tårar. Är så enormt less!!
Och inte nog med de så börjar både jag och Niklas känna oss lite små sjuka..
Jag är så trött och slut så orkar nog inte ens gråta. Ska försöka leta fram någon gråtfilm. Men men..

Tack och lov lyckades jag få Niklas att vara hemma... Åtminstonde tills i morgon..
Men vi får se om det blir längre.. Jag vet allvarligt inte om jag orkar nå mer på egen hand.
Jag fixade hela förra veckan, med typ noll i sömn.
Jag orkar inte hur mycket som helst.. Jag hoppas han förstår det!

1 kommentar:

  1. Men om de har tagit sänka och den inte visar på någon infektion så finns det inte så mycket annat de kan göra heller, tyvärr. Är det en infektion kan de ge antibiotika, men annars kan man inte göra annat än vänta på att kroppen ska ta hand om det själv. Slutar hon dricka måste hon få dropp, det är antagligen därför de frågar om det. Förstår att det är jobbigt, men det går snart över, hang in there!

    SvaraRadera