söndag 29 april 2012

Elvira - Dubbelsidig lunginflammation

 Det värmer så enormt mycket att denna lilla solstråle ler igen. Tack Gud att pencillinet verkar fungera! Jag är så enormt glad att hon varit så pass rund och go, att hon haft mycket att ta av i denna fruktansvärda kamp. Hon har blivit så liten och mager. Kanske inte att ni andra ser det, men vi som föräldrar, för oss är skillnaden stor!
Hon har inte ätit mat på en vecka, inte druckit välling.. Hon har fått i sig vatten.. fattar ni, enbart vatten. Det har gått i ett och annat smörgåsrån ibland. Men de är allt. Och det har skärt, ömmat och skurit i mammahjärtat. Inte roligt alls när ens barn slutar äta.. Så maktlös och hjälplös man känner sig.
Och innan denna vecka då hon vägrat äta så har hon knappt ätit nånting heller, bara några tuggor. Så är en lång period nu med fruktansvärt lite mat. :( Men idag till lunch åt hon mormors stuvade makaroner, bra nog mycket åt hon! Och nu till middag min köttfärssås och makaroner, en stor portion. Lyckan är enorm nu, det vänder!
Hon drack till och med lite, lite, liiiite välling.
Jag kan ju alltid lugna mig med att det "bara är lunginflammation", tänk om det hade varit något värre.. Tänk om hon (eller Elliot) skulle ha fått en allvarlig sjukdom, alltså jag vet inte om jag skulle klara det. Det får aldrig hända! Mina dyrbara, älskade små ögonstenar!
Jag ska be varje dag att ni får leva friska, långa liv. Lyckliga!
Så enormt söt! Sitter och suger på stortån idag, hahaha! Hörde att det smacka så hemskt, vänder mig om och ser min lilla gobit sitta såhär. ;) Haha!
Jag är evigt tacksam för denna gåva, mina två barn. Ta dem aldrig ifrån mig. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar