torsdag 26 april 2012

Så glad för ett leende.


 Ja, idag orkade vår lilla solstråle äntligen le igen. Åh vilken lycka, och lättnad!! Vänder det nu??
Oh God i hope so!
Hemskt att tvinga i henne den äckliga medicinen. Hon gråter och skruvar sig och skriker så det skär i en.. :( Men det är för hennes eget bästa!
Elliot var också på humör idag och har bara tokat sig. ;) HAHA!
Dock hade han också feber idag, och han har haft det läääänge nu. Så ringde Hälsocentralen som ville att vi skulle komma upp med honom. Men fick inte tid förän 15:30.

 Onda ögat, de har han kört med sen han var liten nu. Haha! Lika roligt varje gång. ;)

 Såå otroligt allvarlig! ;) Han skulle passa som skådespelare, hiih. Men sen brister han ut i garv.

 Och kan inte låta bli att le. Mammas älskade lilla sötnos!!
Elvira fick ta sig ett litet bad i diskhon idag. Mamman var lat och bekväm. Men lämplig höjd för en sliten gammal mor. ;)

Åkte efter lucnh när dom sov och handlade. Sedan på Apoteket och hämtade ut mer pencellin och sedan hem till mamma för hjälp med deklaration. Min var så konstig i år.
Där blev jag bjuden på kaffe, vilket var skönt åt halsen! Hoppades även på att bli lite piggare, men ack nej.. Det är en myt! Om ni nu ville veta de. ;P
Vi år morotskaka som jag hade med mig, och som jag hade bakat.
Tror vi löste till det där med deklarationen.. Både jag och mamma är rätt blonda så.. ;) Haha!
Även mormor kom och åt lite morotskaka med oss. :)
Sen åkte jag hem, Elliot och Niklas åt mellis och åkte på sjukhuset. Jag kämpade på med en trött Elvira som inte ville sova.. Suck! Finns det nå jobbigare..?! Jaja, hon somnade tillslut och jag kunde börja med middagen, lasagne.

God blev den. :)
Elliot hade ingen hög sänka, och de hittade heller inge annat på honom. Men det oroade doktorn att han hade haft feber så länge.. Så var det inte bra inom två-tre dagar skulle vi komma upp igen.
Men nu vill vi och hoppas innerligt att detta vänder!!

Jag håller just nu på att skriva ett CV och ett personligt brev. Det är skit svårt! Och det låter aaaas töntigt. Men men. Får se om jag lyckas eller inte.. Just nu känns det som att jag skiter i allt det här. Usch! Huvudet värker, likaså halsen.. Har lite ont i öronen också. Men! Jag har inte tid eller lust att ligga och vara sjuk. Så det så! Godkväll med er! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar