torsdag 19 april 2012

När tårarna bränner och huvudet värker..

De gulliga pensionärparet är ute på promenad. ;)

 Natten har återigen varit H E M S K! Båda barnen har varit vakna. Stekheta! Hostat, i massor!! Stackars små. Och jag var redan så sjukt trött och sliten. Men det är ju bara att bita ihop. Fick tvinga i Elliot medicin, igen. Och det är INTE roligt!! Jag får hålla hela honom, hans lilla huvud och hans små armar. Sen hostar och spottar han ut så mycket medicin han bara kan. :( Och medans jag höll på att brottas med honom, häller Elvira ut den övriga medicinen som jag mätt upp. Alltså ibland vill man ju bara gråta blod! Kanske låter som ingenting, men jag är själv 24-7, det är jag som tar varje blöja, varje fight, varje vällingmål, varje morgon osv.. Och så kan vi plusa på en hel natt på akuten. Jag är inte fräsch nu alltså!! Barnen har inte vellat sova eftermiddag... De som alltid gör det!
Elliot somnar ju tillslut, efter mycket om och med.. Men Elvira.. OMÖJLIG! Vill inte ligga i sin säng utan vagnen. Så den måste jag springa ut till förrådet och hämta..
Mötte grannen Eva som frågade hur det gått med Elliot och osv. Sen tittar hon på mig (ser väl bra sliten ut kan jag tänkt, plus osminkad på de) och så säger hon: "Men lilla gumman, hur mår du då?!" och så ger hon mig en storkram. Och jag kunde inte hålla tårarna tillbaka.. FY så tungt det är nu alltså!
 Dom är ju bra söt när dom samarbetar och leker med varandra. :) Inte lätt när man är sjuk, det förstår jag.. Men man kan inte bete sig hur som helst för de.. Mamman orkar inte hur mycket som helst hon heller. Tyvärr.
Jag hoppas verkligen Niklas tänker ta första och största ansvaret på barnen. MEN! Killar är ju killar.. Och det är tydligt de!!
- "Kan du ta dom jag måste gå på toa?!"
Jag har jämt med dom på toa, hängandes och klängandes överallt. Slänger upp toalett dörren och springer ut och in, in och ut.
- "Kan du komma och ta en?!?"
Typ som ikväll efter dom badat osv.
Alltså jag sköter ju allt sånt själv, JÄMT!
Varför klarar inte en karl det?! Jaja. Kvinnan är överlägsen och oslagbar! Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar