tisdag 13 november 2012

Första olyckan på sex dagar..

Idag lämnade jag barnen på Dagis.. Åkte sedan hem och gjorde klart en kurs i min ICA skola.. Blev godkänd på första, så det känns skönt att en kurs är klar. Ska göra resten i morgon, så många som jag hinner. Var ju ett gäng .. :P
Sen skar jag i ordning äpplen, tog en russinask och en festis och åkte och hämtade Elliot.
Gömde mig för Elvira så hon inte skulle blir ledsen när jag bara hämtade storebror.
 Det var dags för Elliots utredning på sjukhuset. Kolla upp hans andning..
Duktiga killen mumsade på ute i väntrummet.. Kissade på sjukhus toaletten och det är sjätte dagen utan blöja.. ! Stor killen. :)
Dock skedde den första olyckan på sex dagar idag. Men det var totalt mitt fel. Han sög i sig en hel festis innan vi åkte vidare, så jag skulle ju ha tagit honom då på toaletten. Dumma mamma!! Men men, en olycka på sex dagar är helt klart mer än godkänt!! Otroligt stolt. :)

Han fick så grymt mycket beröm av både sjuksköterskor och läkaren.
Var en bra läkare, snäll och barnvänlig.. Men, fick inte så mycket svar ändå.. Såå tråkigt. Hade höga, riktigt höga förväntningar! Men men.. Får se hur det slutar...
 Eftersom Elliot varit så duktig ville jag skämma bort honom lite extra!! Så blev hamburgare på Max, bara jag och han. Vad konstigt det var! Så lugnt och stillsamt. Mina små livar ju upp varandra en del. :) Elvira åt på dagis och därefter gick min mamma och hämtade hem henne. Så ingen långdag för henne heller, så de kändes skönt!
Första gången någonsin Elliot åt upp en hel hamburgare!! Sen mumsade han en massa strips. Hungrig kill!!
Satt och tittade ut på alla bilar, grävmaskiner, lastbilar och bussar som passerade.. Värsta drömmen för lill prinsen! "Titta mamma! Titta mamma... Åå, titta mamma!"
Haha. ;)

 Världens finaste!!! :)
 Älskar att doppa strips i ketchup.
Tror han har fått sin besatthet i ketchup från mig. ;)

 Elvira sov sött ute i vagnen när vi kom hem. Gullhönan!
 Dröjde inte länge förän hon vaknade. Och mormor skämde bort henne med pepparkakor. ;)
 Njuter och retas med morbror Jakob.. Haha, ni ser väl hur och njuuuter! ;)

Haha.. Pappa skulle, enligt honom då, "hjälpa" mig klä barnen.. Det slutar alltid i hysteriskt skratt och bara en massa stojj och bus. Haha. Men jag älskar Dig ändå pappsen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar