måndag 19 november 2012

Måndag med Magsjuka...

Världens sötaste kille vaknade inatt vid tolv tiden och hade då spytt ner hela sin säng.. Nyvaken och han fattade inte alls vad som hände.. Stackarn!! Vi höll på med honom, och han spydde ända fram till halv tre och då vaknade lillasyster på magen, dränkt i spyor! ;(
Så inte en sån där jätte rolig natt har vi haft..
Elliot spydde även på morgonen när han drack vatten. Men Elvira spydde bara en gång inatt, men rejält.

Nu har dom varit spy fria hela dagen. Elvira har ätit och behållt de, Elliot lever på nyponsoppa och får behålla det. Så hoppas det är över nu och hoppas vi klarar oss!! Jag och Niklas mår bra, har precis dippat chips och dipp. Haha! ;)

På förmiddagen tog vi ändå barnen i bilen och åkte till Flästa och lämnade in köket på lackering.. Dumt och elakt av oss kanske, men har man inge tid så har man.. Och med lånad bil och släp så måste det göras, och Niklas har ju som sagt inge körkort. Och gud vad det ställer till det!!
Barnen sov iaf i bilen, så dom led inte.

Nu på kvällen har jag varit och stor handlat, min super snälle pappa följde med och hjälpte mig! Tusen, tusen tack!!
Jag köpte tyg i Gävle, så håller föt tillfället på att sy.. Den ni!! ;) Kan det mesta jag, haha. Nedå! Men ni ska få se sen vad jag donar med. ;)
Elliot har en sån fin mössa på sig, har farmorn köpt till dem. Elviras är svart med cerisa elefanter.
Super fina, tack!! :)

Min mamma sa förresten en dag till Elliot.
- Elliot, kan du säga farmor?
- Ne nunnu.. Åsa!
Hiih, vilken koll han har.. ;)

Sen en kväll satt vi här vid bordet, Elliot åt kvällsfika.. Jag var trött så hade lutat huvudet på armen och satt med armbågen i bordet.. Stirrade trött in i väggen.. Elliot tittar fundersamt på mig och säger:
- Mamma, tänka på... ?
Alltså mitt älskade lilla hjärtegryn!!
Älskar Dig tok mycket!! Syns verkligen vilken snäll och omtänksam kille du är redan nu. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar