tisdag 20 november 2012

Sytt & bakat bröd

Av tyget som jag köpte i Gävle har jag sytt på spets och ska använda dessa som bordstabletter, har nu gjort klar 6st, och räcker tyget ska jag även sy servetter. Kommer bli grymt snyggt till dukning! Otroligt nöjd. Ni ska få se det riktiga resultatet någon dag, om jag hinner klart. ;)

Började morgonen med sovmorgon, tack underbara ungar! Även att de sov hela natten, så skönt efter gårdagens natt.
Gjorde oss klara och åkte på ByggMax, Forsell och Colorama. Så nu är det inhandlat all panel, kakel, färg och en massa mer. Köpte färg för över 5000:-

Sedan lämnade vi av allt hemma hos min familj där vi har en hel lastpall med grejer som bara väntar på att få användas.. Behöver jag säga att jag LÄNGTAAAAR!!
Åkte hem och gjorde korv med bröd. La barnen. Niklas somnade på soffan och jag satte mig och sydde. Sydde fast de två första tablettspetsen förhand.. Sen gav jag upp och körde de andra på maskin, såå mycket fortare det gick! :P

Sedan gjorde jag stuvade makaroner och köttbullar, även korv till den som ville ha de.
Slängde ihop ett filmjölksbröd med torkade frukter och nötter. Får se hur den blev!! ;)
Första gången jag testade göra detta bröd. Vill baka det till jul, men rädd jag kommer ha fullt upp så, så funderar på att frysa in denna. Får se hur jag gör.. Vill ju också smaka på den.. för tänk om det är så äckligt att det inte går och bjuda på ? :o

Niklas har åkt igen.. Känns som vanligt både drygt och tungt. :(
Men men, känns också som att denna vecka kommer gå otroligt snabbt.
Är hemma med barnen i morgon också, men sen så.. jobbar jag Torsdag och Fredag. :)

Känner mig duktig efter dagens alla sysslor.. Så nu ska jag nog sätta mig vid soffan. Eller, det är en grej jag funderar på att kolla upp först..

Tjingeling! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar