lördag 10 november 2012

Lördag - lite shopping, lite kaos.. that´s life!

Idag hämtade vi upp mammasen. Åkte på Coop och handlade en massa behövligt. Gick sedan på Rusta för mamma skulle köpa tapeter, men blev inga då hon inte kunde bestämma sig. ;) Haha! Undra vem jag är lik ibland. ;p For vidare på A&H, alltså mitt älskade A&H. Världens bästa affär! Blir gale när jag kommer dit. Alltid så himla fina saker. Men, Jenny har ju köpstopp. Men lite ramlade ändå ner.. Fick ju en liten peng av världens bästa pappa så! :)
Detta är Elliots TREDJE blöjfria dag. UTAN en anda olycka! Alltså grymmaste DUU! ;)
Han får dock blöja när han sover eftermiddag. Men det spelar ingen roll. Är så otroligt stolt!!
 Dock har det här inte riktigt varit hans dag.. Lite små vrång och sur.. Men men..
Hade världens bråk då han slängde igen toalettdörren (som här hemma består av en super tung ytterdörr) på hans lillasysters fingrar. Alltså jag blir livrädd när dom klämmer sig och att det ska gå av. Men som tur var gick det bra.. Men alltså man ska säga förlåt, vilket min son denna dag vägrade. Han blå vägra!! (Vad nu de betyder..)
Vet inte hur länge vi höll på och tjaffsa.. Jag slängde in han på rummet säkert 180 gånger.. ne men typ.. Sen vart jag så arg, för han är så nonchalant, lyssnar och bryr sig inte.. Det går inte att nå honom och han tar mig inte alls på allvar.. Så det svartnade för mig och jag slängde ut han på bron..
Hur ska jag få honom att förstå att jag bestämmer ?! Ghaa.. Han var där ute två sekunder.. Men ändå. Det kommer jag ha dåligt samvete över hela kvällen.. Men han vägrade iaf att säga förlåt. Så han fick sitta och skämmas i Elviras spjälsäng medasn Elvira badade..... ÅÅH! Energi det tar.. :(((
Tillslut kom han och blåste och bad om ursäkt iaf.
och vid kvällsfikan pratade vi lugnt och stilla om det.. Att man måste säga förlåt osv. Och mamma bad om förlåtelse för att hon vart såå arg. Men förklarade även varför jag blev arg osv osv,
Pedagogen, haha!!
 Barnen fick en varsin chokladkalender av världens bästa mormor. Dom valde själva motiven. ;) Blev lite chockad att Elliot tog Blixten och de.. Han älskar ju dom! Men han brukar kunna välja rosa, rött och lite "tjejigt", men inte denna gång. Elvira visste också direkt vad hon ville ha.. "MIIIMMIII"
Trodde hon skulle ta Nalle Puh då hon älskar den filmen. ;) Men men..
Nu är jag och mina blå trött.. Ska bänka mig i soffan och se om det är något sevärt att glo på.. blir grönsaker och dipp även denna kväll. :) Haha, mums!

Har gjort en laxtårta åt pappa idag, det ska bli förrätten till hans trerätters middag i morgon. Det är ju Farsdag. Och världens bästa pappa MÅSTE firas! :)
Sen till varmrätt blir det älgstek och potatisgratäng, och efterrätt nå frukter med maräng. Mamma som hade recept på efterrätten, spännande! ;)
Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar