torsdag 27 maj 2010

Egoistiskt ?!

Har varit in till Bollnäs och köpt morsdag-present till mamma.
Till världens absolut bästa mamma, så de så.

Elliot och Niklas ligger nu uppe och sover. Jag har hängt tvätt och hämtat lite grejer ute.
Känns som att jag gör allt här hemma.. När ska jag få avbyte ? Vem ska jag få avbyte från ?
De är inte de att jag inte vill vara med min son. För det vill jag, hela tiden ! Och det är absolut inte det att jag inte älskar min son, för det gör jag. Mest av allt och mer än någonting annat.
Men när ska jag bara få hinna med att vara jag ?!

Nu raderade jag precis allt det jag hade skrivit för det lät hemskt..
Snacka om att vara rädd för att bli utdömd !?!
Men jag vill inte bli missuppfattad. För Elliot är det absolut bästa som hänt mig.

I det stora hela så är det nog Niklas jag är besviken på..
Fast har jag rätt att vara det ?!
Han jobbar ju och står för inkomsten. Och det är klart att han är trött och slut.
Men jag då ?! Jag är också trött och slut ibland.
Det är lättare för honom än vad det är för mig. Jag måste finnas där, hela tiden.
Och det är inte det att jag inte vill finnas för min son eller för min sambo. Jag vill finnas för dem hela tiden, det vill jag verkligen. Men orkar jag.. Orkar min kropp ?!

Idag har jag skyndat mig att duscha, som jag alltid gör, varje dag. Så min son ska slippa vänta. Men nu skyndade jag mig att duscha fast Niklas var hemma.
Jag tänkte avnjuta lite glass, som jag för övrigt är besatt i just nu, men det fick jag också slänga i mig. Och jag tycker inte det ska behöva vara så ?! Ska det vara så ?!
Dom har kunnat gått och lagt sig, men jag har fortfarande sysslor kvar att göra.. Va ?!

Jaja, känner mig jätte egoitstisk och gnällig nu.. Men men.. Ville väl få ur mig lite.
Hade tänkt titta på Eurovision, men jag är så mörkrädd så lika bra jag går och lägger mig snart, innan det blir för mörkt..
God natt alla !!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du känner. Det är lika här. Man skyndar sig med precis allt. Och man gör allt här hemma. Det känns liksom som att det inte finns någon ände på det som ska göras. Samtidigt ska man finnas där för pojkvänn och son. När David kommer hem från jobbet så är det så viktigt att han får lägga sig och vila en halv timme, visst är det jobbigt att jobba också men vi då. Varför får man ingen avlastning så att man kan änga sig själv en eller två timmar om dagen..

    Ha det bra!

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Ta det lugnt gumman, ta en dag i tagen och njut och ta vara på tiden. snart blir pojken självständig och då kommer du sakna den tiden. Jag förstår att det är jobbigt och frusterande ibland, men jag tror att de hör till, och jag VET att du orkar och JAG vet hur mycket du älskar din son, det ser man på hela dig när du är med honom! så kom ihåg! Klandra aldrig dig själv för att du vill göra något ensam, man behöver få göra det ibland. DU behöver få ha tid för dig själv för att orka, kom ihåg de! Älskar dig vännen! /Helen

    SvaraRadera