söndag 30 maj 2010

- Morsdag !

Mys med mammas hjärta !! Ja, idag är det Mors-dag. Så stort Grattis till alla underbara mammor ! Vi är otrolig.
Fick en blomställning med ett hjärta av Elliot & Niklas. Super fin, och den kommer passa så bra i våran trädgård. Så tack mina små gullgubbar !
Är inte alls på nå bättre humör idag, tyvärr.
Igår kväll var jag så sur att jag tillsist hoppade in i duschen och stog där inne bra länge. Jag spelade musik och sjöng, eller jaa.. Skrek kanske ?! Men så skönt att få "sjunga" ur sig lite ilska. Efter det vräkte jag i mig ett enormt glass-berg. Mådde super illa resten utav kvällen.

I morse vaknade lillprinsen klockan fyra, mindre populärt. Men tog ett tag innan jag fattade att klockan var "för tidigt". Sov inte mycket mer efter det, och till sist var det dags att kliva upp.
Vi började med att åka in till marknaden, igen. Men första gången för Niklas, och det är ju trevligt att få gå med han en gång också. Glömde dock skriva vad vi köpte igår, då handlade jag 14 par strumpor och så två t-shirtar till lilleman.
Idag köpte jag en paradhandduk i lin, en snuttefilt och Niklas köpte foppisar. Sedan lämnade Niklas av mig och Elliot hos mormor och morfar. Där satt jag med sys på altan och pratade, skönt att bara ta det lugnt en sväng...
Framåt eftermiddagen kom också Niklas, så vi åt lite grillat.
Nu har vi varit hemma ett tag, tvättat kläder och badat lill killen. Ska skriva inköps-lista inför storhandlingen i morgon.


Jag hoppas verkligen det blir fint väder snart så man kan vara ute och mysa i trädgården !! Saknar det såå. Tror jag skulle må bra av att få vara ute och pyssla lite med blommorna och lite sånt..

Jag absolut ääälskar såna här mysdagar med min son. När man får ta det lugnt och han ligger och sover på min mage. Man drömmer tillbaka på då man var gravid, när han låg där inne och sparkade. Var så mysigt ! Och man var så nyfiken och funderade vem denne lille var och hur h*n såg ut. Lovely !


Ska kanske äta lite glass sen igen, får se.. Har sån fruktansvärd huvudvärk. Trots min stora drog, alvedon. Har levt på det nu i tre dagar. Alvedon och glass i STORA lass. Jaja.
Blir nog fullt upp denna vecka, om man orkar.

Måndag: Öppna Förskolan (?!) eller stan (?!) kanske umgås med Bea & Emilio (?!). Tisdag: BVC, 5 månaders sprutan, vägning och mätning Onsdag: Köpa blommor !! Bal i Voxna, titta på Erica & Marcus. Torsdag: Ledig på dagen (?), balen i Bollnäs. Titta på Annso, Pär m.fl. Fredag: Tandläkaren (som jag skjutit på i över ett halvår nu, illa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar