torsdag 27 maj 2010

Vändning och potatis sättning.

Myskillen har somnat med fingrarna i munnen. Där det för övrigt dregglas och bits förfullt. Så måste vara tänder som kommer snart, men han har hållt på länge nu. Stackars liten !

Har ju glömt att skriva att Elliot vände sig från mage till rygg TVÅ gånger, HELT SJÄLV. Han gjorde det i Tisdags när han och jag låg och lekte på golvet. Pappa Niklas var ute och klippte gräset. Jag rusade ut och hoppade och studsade framför åkergräsklipparen, Niklas blev så rädd så han höll på att ramla av. Riktigt stolta blev vi !!! :)

Igår var jag, Niklas, Elliot, min pappa och min bror hem till Niklas föräldrar. Det var dags för potatis sättning ute på deras åker. Hiih. Det såg riktigt roligt ut när Tord hoppade in i traktorn och Niklas och min pappa satt bak på traktorn på två stolar. Där satt dom och stoppade ner potatis i nån snurrande grej. Studsade runt fint därbak. ;) Haha !

Idag hade vi tänkt åka in till Bollnäs, men lusten fanns inte riktigt där när jag började klä på Elliot jackan och mössan. Så drog av han allt igen och så myste vi ner oss framför tv:n.
Har tänt i spisen nu, värmer gott. Och mysigt att bara behöva elda för mysandets skull liksom. :) Elliot ligger nu på golvet och vrålar i den ena stunden och jollrar i den andra, tror han är pratsjuk. Ska lägga mig där med honom och tjabbla lite.
Längtar tills Niklas får ledigt. Vill att han ska vara hemma med oss så vi kan umgås, familjen. Hitta på mysiga saker och åka och titta runt eller vad som helst. :)
Men det blir väl till sommaren hoppas vi. Hans första lediga sommar sen han slutade skolan, usch stackarn. :b Annars har han jobbat året om, till och med sommrarna och det är ju sjukt !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar