lördag 1 maj 2010

Sista april - grillning & majkase

Igår hann jag med ganska mycket, dock inte att blogga. :b
Var in till Bollnäs med Elliot, vi hämtade upp mormor Catharina och åkte på Dollar.
Där träffade vi Johanna, Melwin och Amalia. :)
Handlade tvål och tvättlappar (sista Pampers paktet). Behövligt krimskrams.
Sen for vi på Mobackes, köpte blommor till mina trädgårdskrukor.
Stack på Jysk och Rusta också. Köpte ännu en kruka och säkert nå mer. :b

Sen åkte vi hem till pappa Niklas som hade fått slutat redan före lunch.
Planterade blommorna i sex olika krukor, la dit dekorations sten och en sten med budskap.
Blev jätte nöjd, så nöjd att jag kanske lägger ut nån bild på de. ;)
Sen gick jag in plockade ihop en massa, så Niklas dammsög.
Gjorde sedan en blåbärspaj, och sen gjorde jag en potatisgratäng.
Städade ur sovrummet lite och toaletten uppe.

Sen kom våra familjer. Så då gick "gubbarna" ut och startade grillen och vi var inne och skärde sallad och dukade.
Syster var hemma själv och hade party på altanen.
Och den står kvar idag, helt otroligt ! ;b

Vi tog raggarbilen igår kväll och åkte ned till Byn och tittade på majkasar.
Super mysigt och hela Rengsjö var nog där och tittade !
Träffade Anna, Helen, Lina, Karina och massa. :)
Såå kul att träffa dom, prata gamla minnen och allt ! Saknar dom. :)
Helen och jag kom fram till att vi köpt samma/lika klänning till dopet. Oopsss. ;) Hiih.
Vi har väldigt lika smak faktiskt, så det gör inget. :)

Längtar till sommaren då man kanske kan knäppa en cider med flickorna, grilla och snacka en massa. Me like, like, like !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar