onsdag 21 mars 2012

Vilken mardröm...

Ja, så började denna dag.. eller dag.. morgon.. natt..!
Elvira har (som vanligt) stökat på inatt.. men efter vällingen tog det bra nog lång tid innan hon somnade om.. Suck. Sen vaknade båda barnen kvart över sex.. hjälp.. Mina ögon blödde av trötthet!
Tjugo över nio hade jag slängt barnen i säng två gånger (redan?!). För dom kunde verkligen inte bete sig.. Elliot gjorde allt jag INTE bad honom göra. Lyssnade NOLL. Elvira är så mammig, klänger, gnäller och skriker i ett. Så henne hängandes på höften och samtidigt vara och säga åt elliot och försöka lyfta bort honom osv. Jag var helt slut. Tänkte nästan ringa till Niklas och gråta.. Elvira sov iaf förmiddagen, enda till lunch.
Elliot var vaken, fick lunch, fick titta lite extra på Bob innan det blev sängen för honom. La även Elvira efter en stund igen. Hon var såå trött. Vet inte vad det är med dom..
Elliot vaknade iaf av att traktorn var här ich sopade upp grus. Yeey, vad jag älskar när dom gör det! Då är det våååååår! :) Så vi åt banan, klädde oss och gick ut. Tittade på traktorn och mötte även upp Madde som köpte lite kläder.
Sedan tog vi en härlig skogspromenad. Och Elliot, världens snällaste kille, med sån sympate för ALLT levande.. och då menar jag ALLT. Människor, djur, växter, träd, småkryp, löv.. listan kan göras lång. sötnos!
Elliot ville göra som "jajja" (Maja). ;)Soft!! Haha. ;)Sedan tog vi bilen och hämtade ut en grej......
Hiihihihi!
Och wiiiiie så bra!! Underbart!! ;)
Eftermiddagen gick lite lättare. Kämpigt att laga mat själv med två skrikande, alltså väldigt hungriga barn.. Och sen när Elliot ber om allt annat rån, kall korv osv bara för att han är hungrig. Tufft och säga ifårn och tufft för han att få ett nej när man är hungrig. Bara tänka hur jag är, småäter ju i massor om jag ärhungrig.. :/ Han och viran fick ett varsitt rån iaf.
Fiskgratäng och potatis, med ärtor och morötter blev det. :)Älskar när barnen leker så här snällt och bra med varandra.
Så jag i lugn och ro kan plocka undan och diska undan i köket.
Jag tar det inte lugnt, utan kör på allt jag har.. Haha! Men man vet aldir ghur länge friden varar. ;)
Nu ska jag snart stoppa i mig nånting.. Sedan ska jag nog sova, eftersom det förmodligen blir nattskift.. Vill vara pigg i morgon då vi ska grilla och åka fyrhjuling/traktor medmera. ;)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar