torsdag 21 juni 2012

Långnäs. :)

 Tröjorna som barnen fick av sin gammelmormor igår, super fina!! :)
 I morse tog jag barnen och åkte ner på Långnäs. Vår vackra och fina park. Ibland blir man faktiskt lite hemmablind, inget är fint här och inget är bra. Men hör och häpna! Det är en fin stad, och det finns bra grejer här med. Allt är inte negativt för att det är Bollnäs. Jag gillar den här lilla skithålan! Punkt. :)
 Helt själva var vi. Tror det är första gången det händer. Men vi njöt. Barnen härjade och provade på allt som gick. Utan att bli undanknuffade eller behöva stå och vänta. Perfekt! :)
 Elvira, min lilla sockertopp, älskar att gunga! Så även Elliot, och han vill gunga riktigt riktigt högt. Tuffingen!

 Tänkte det skulle bli en fin gräsbild på Elvira, men ack nej. Mammagrisen!! ;)
Hade en kanon trevlig och mysig dag. Mumsade banan och melon i skuggan på en bänk. Kan inte bli bättre, härliga sommar! :)
 När vi åkte hem hade jag lovat Elliot att titta förbi hos mormro, men klockan var så mycket så jag åkte på hemåt, och efter de att vi passerat Växbovägen (där Elliot vet att man svänger upp till mormor & morfar) blev han hysterisk och arg. "NUNNUUUUUUU!" skrek han som en galning. Jag fösökte prata lugn med honom, men nää.. Vid Mekonomen gav jag upp, vände och försökte starta upp en gonomdränkt mobiltelefon. Suck, slarv Jenny! Ajja. Inge svar från min mamma. Åkte dit och hon låg ute och sola. Barnen fick krama om henne lite sen stekte mamma pannkakor åt oss. ;)
Sen kom också morfar som fått slutat tidigare. :) Men sen åkte vi hem och jag la två mycket trötta barn. Jag satte mig ute på tralldäcket och funderade. :)
 Middag med fröken söt. Hon åt super bra! Och det är roligt när dom äter bra. :)
Värre var det med storebror som inte alls ville ha mammans kycklinggryta och nudlar. Stekte köttbullar åt honom som han fick i sin Blixten skål i soffan. Bortskämd*?! Svar: Ja. Idag blev han lite bortskämd.
Mitt fel att dom fick sova sen och kort eftermiddag, så då måste jag kompromissa lite.
Nu är jag sjukt trött och sliten känner jag. Är nyduschad och ska krypa ner i soffan, sen hänga en tvätt och tvtta ytterligare en.
Har hittat en gammal låt som jag shejkade till på Tranan för några år sedan.. Undra om det var med Charlotta, Carina och Helen.. ?! Hm. Skratta som en toook, och dansade lite i duschen såklart! Kul när man får såna där flashbacks. ;)

Byeeee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar