onsdag 20 juni 2012

Shopping i Gävle med min mormor & kvällsbesök. :)

 I morse, typ i sista minuten, bestämde jag mig för att vi skulle bränna ner till Gävle och shoppa lite kläder till mammasen (alltså till mig själv). Min absolut bästa vän i hela världen följde med mig, min mormor. Älskade lilla mormor, snart 80år, goaste krutgumman! Var i Hudik igår och följer mig till Gävle idag och i morgon drar hon till Edsbyn för att sova och spendera helgen hos sin syster UA (Rut). :)
Detta svarta, svin snygga linne shoppade jag på min favorit butik Ginatricot! :))) Allt kommer förresten från Ginatricot. Shoppade loss där så min budget sprack lite. ;b Svårt att få bra bilder på kläderna. Men dom är SNYGGA!

Tuffaste shortsen! Fanns ett par jumbo i typ storlek XL och så dessa i S. Alltså det var ju meningen att just jag skulle ha dem då, för dom hängde ju lite gömt.
Det är spets även dessa, men ser ni döskalle mönstret.. och vem ääälskar döskallar.. JO, jaaag! :D Lycka!! Hiih. Dragkedjan bak gjorde dom bara ännu mer tuff och snygg!

Sedan dessa!! Och som jag letat såna här med "rätt" mönster. Och så hittar jag dessa, över min förväntan så fina dom var/är!!! I LOVE them!! Fanns också bara ett par kvar i min storlek, sen bara större storlekar.

 Och en klänning som jag åkte ner för att hitta! Även denna underbar!! Jag ääääälskar den!!
 Lycklig tjej, behöver inte shoppa mer nu på hela sommaren. ;) Hiih.
Även Élliot hittade en t-shirt som han vägrade släppa taget om, självklart en med Blixten och en annan rallybil. ;) Haha. Den var riktigt fin, så självklart fick han den. Letade även en t-shirt till Elvira så det skulle bli rättvist. Men jag är inne i en period nu då det är roligare att handla killkläder. ;o

 Var trötta när vi kom hem vid tre tiden. Elvira hade bara sovit en liten, liten stund, och Elliot ville inte alls. Satte Elliot framför Spöket Laban och Elvira klängde i mina ben medans jag lagade mat. En relativ enkel middag, men jag tycker det är såå gott, nämligen hemmagjord pyttipannna helst gräddstuvad. ;)
Barnen gillade det också, så vi mumsa och åt. Väääärldens sötaste barn! Och jag är stoltaste mamman! :)

 Sedan gick vi ut. Torkade av möblerna och dukade ut fika. Lekte och vattnade blommorna. :)

 Dricker saft och äter bullar. ;) Hiih. Myyyyys!


 Sedan kom mormor och morfar och fikade med oss, och dom hade med sig små Magnum glassar. Göttans! ;) Elvira charmar och lägger huvudet på sne, gör så ofta, hon vet hur hon ska flirta och charma för att få som hon vill. ;)


 Haha. Jenny Frank fick ju strömavbrott, oooops! Blond som man är satt jag snällt och väntade på att strömmen ska komma tillbaka. För de har hänt så förut, då har dom slagit av i två minuter och sen har det hoppat igång. Men ack inte denna gång. Hm!
Tur min käre och kunnige far kom. Har alla strömavbrott eller är det bara här hos dig?! Har du kollar proppskåpet?! Njaaeee.. ?
Han leta och letade.. Kollade även proppskåpet inne.. Så ser han huvudströmbrytaren att den slagit av. Jenny, vad gjorde du innan vi kom?!
Ajja, det slutade med att det var när jag skulle brygga kaffe åt mammsen och pappsen. Hade inte dom kommit hade jag suttit och väntat på strömmen än.. :P Haha!
 Bullmonstret busar med mormor. ;)
 Barnen har brottat ner sin morfar. ;) Hiih. Dom var här och fikade och busade med oss tills det var dags att ta in två mycket trötta barn.
Dom var i stort behov av en varsin dusch då dom varit i Gävle och svettats hela dagen, kladdat ner sig i glass, grus, gräs.. allt möjligt. :p Men Elliot ville inte bada. Och när jag skulle ta och bara duscha av honom gallskrek han heeeela tiden. Konstant, otröstlig! Pjhuu...!
 Sedan satte jag tröttisarna i soffan och dukade fram macka och juice. Sen åkte dom i säng. Eller Elvira fick även välling först.
Sen duschade jag mig själv och nu ska jag plocka lite. Sen decka i soffan. Även jag är tröööött!
Små gråter lite nu till ett program på 5:an.. Fy tusan. Deras dotter ska operaras, och det är inte säkert att hon överlever. Alltså fy fan för att ta ett sånt beslut!! Dom har ju inge val, hon måste opereras!! Faan vad sjukdomar det finns! Jag tackar varje dag för att mina barn är friska!! Friska och välskapta! Må jag aldrig få uppleva att nånting händer dem!

God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar