söndag 10 juni 2012

 I morse tog vi sovmorgon, till cirka 08:40, skööönt!
Sen bestämde jag mig för att packa in barnen i bilen och åkt till Lobonäs.
Där finner jag alltid ro, blir lugn och trygg.
Underbara plats!
 Till "sommarstugan". Det är alltså min mormor och morfars gamla hus. :)
Det är mormor på bilden ovan och morfar på bilden under!
Söta lilla mormor och stiliga morfar!

 Vi donade med en massa där borta. Hängde ut alla mattor och städade av. Barnen var super duktiga hela bilresan, och det är en bit. Inge gnäll, ingenting. Underbara barn! Och sen ville ju också dom hjälpa till. Här är vi på övervåningen, jag slänger ut mattor på balkongen och Elvira har hittat en docka som hon ville leka med, och Elliot en.. hm.. fruktskål?! ;)

 Självklart fikade vi. Elliot äter "negerboll", mums mums! Han äääälskar det! ;)
Elvira (på bilden nedan) står och vill ha buuuulleeeee!

 Barnen var så duktiga och lekte på själva medans jag städade ut "Bruna stugan", ett gäst hus som står på gården. Så myggigt så Elliot ville ha luva! Sen små skvättade det även lite regn en stund. Annars sken solen, härligt värre!


 Elliot hittade en av morfars "raggarbilar", vet inte om man får kalla det raggarbil. Är iaf pappa Merca. En gammal sådan. Myckte stilfull. :) Så Elliot tog med sin syster på ett åk. ;)


 Behöver jag säga att barnen älskade det här?! Vi var ute exakt hela dagen. Elliot sov inge eftermiddag och inte en enda sur eller gnällig min. Han lekte, och sprang och busade. Skrattade och var så lycklig och när mina barn mår så bra, då mår jag som bäst! Det är en sån lycka att få se sina barn vara så innerligt lyckliga och ha så himla roligt. :)
 Snyggingen tog ett åk igen. ;) Mammas prinsen!!

 Sedan fikade vi lite mera. ;) Haha! Elliot, mamma, min mormor och lill viran i vagnen.

När jag är tillbaka här önskar jag att jag vore liten igen.
Liten lycklig, inga bekymmer, man njöt av varje dag, tog tillvara på livet och hade så roligt jämt. Alltid någon att dela allt med. Som min syster, eller med min bror. Eller mamma, pappa, mormor eller morfar. Eller som en nära vän, så som tex. Anna alltid var. Det saknar man, och den tryggheten som fanns då saknar man som mest.
Eller att få leka, springa, klättra, spionera.. allt!
Sitta uppe med vårt enorma Barbiehus och bara få leka i timmar med min syster. Försvinna bort helt och bara vara i en annan liten fantasivärld. Men jag är såå lycklig för alla mina fina minnen!

Men jag vill föralltid ha Er nära! Tanken på att förlora någon av Er gör så ont.
Morfar är borta, och det trodde jag aldrig att jag skulle överleva, hans bortgång..
Jag är rädd för förändring.. de är jag.. livrädd.
Jag vill pausa och stanna upp i livet NU!

 Världens finaste mormor med Elliot och Elvira på (vad jag och mina småsyskon ansågs vara) vääääärldens största sten. ;)

 När vi ändå var i farten med allt annat blaskade vi även av bilarna. Så nu är pärlorna fina igen!! :)

Medans jag tvättade av bilen satte jag in barnen i bilen, Elliot på förar sidan och Elvira på passagerar sidan. Gick super! Dom satt så snällt och skratta som små tokar när jag sprutade vatten på rutorna. ;)

Ja, allt gick prima.. eller?!?
När vi skulle åka hemåt skulle mamma flytta min bil till skuggan en stund och så kom hon snabbt tillbaka.. "Jenny, jag får inte in nyckeln..?! För visst är det bara att trycka in den i det där hålet..?!" Okeeej, tänkte jag och sprang ner. Och själva luckan som man stoppar in nyckeln i gick inte ner helt.. kände paniken började komma.. tittade ner mellan sätena, såg att ett fack var öppet, ett fack där vi har små pengar till kundvagnar när vi handlar.. och dom var borta!
Förstod direkt att Elliot tänkt på "lekbilar", "stoppa-in-en-peng-så-åker-dom"..
Oooooh noooo!

Efter att jag och pappa, pillat och brutit lite så fick vi ut dem.. Oh my god!
Men men, måste ju skratta åt det iaf! Shiiiit. ;)
 Lill sessan sitter och mumsar korv på mormors lill stolen.
Kan man vara sötare?! ;)
 Posar snyggt på stolen! ;) Mammas lilla fotomodell, kanske?! ;) Om hon inte ärver mammans längd. :P Hahaha!
Såååååå SÖT ! ! !

Har haft en fantastisk dag. Känner mig så laddad och glad i hela bröstet.
Kom hem ganska sent. Barnen sov i bilen så fick vara uppe lite längre.
Vi kollade bilar 2 och hajar som hajar. Myyyys!
Sen la jag dem. Gick ut och sprutmålade lite ljusgrejs som jag fick ta med mig hem av mormor. :)
Sen duschade jag, tände ljus, bänkade mig i soffan med en stor skål pop-corn. Mums!!

Nu ska jag snart sova. Natti! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar